Opptil 35% billigere sommerferie i år!

Opptil 35% billigere sommerferie i år! Prisen på flybilletter har falt dramatisk de senere år, og reiseglade mennesker kan glede seg over besparelser på inntil 35% i forhold til fjorårets priser. Norges største reiseklubb, restplass.no har sammenlignet historiske tilbud og funnet at årets sommerpriser på reiser er opptil 35% rimeligere enn samme tidspunkt ifjor og faktisk hele 60% billigere enn i samme periode 2002. Priseksempelet er flybilletter tur retur London inklusiv alle skatter og avgifter. I 2002 kostet disse billettene kr. 1.997,- i 2003 var prisen 1.277,- og i skrivende stund er prisen helt nede i kr. 826,- for avreise nå i juni. Daglig leder i restplass.no, Jason Eckhoff, kommenterer prisnedgangen slik: "Det er en litt unik situasjon med et ekstemt lavprisfokus. Flyselskapene er livredde for å miste kunder, og holder fast på dem ved å tilby stadig lavere priser. På den annen side har forbrukerne blitt bortskjemte og har begynt å forvente lave priser når billettene skal bestilles." London er kun et eksempel. Reiseklubben tilbyr nå også restplasser til flere storbyer i Europa og en helt fersk kampanje med knallpriser til blant annet Miami til kr. 4.843,- San Fransisco til kr. 5.383,- Dubai til kr. 5.170,- og New York til utrolige 4.173,- Eckhoff mener at lave priser er kommet for å bli og fortsetter: "Det vil alltid være et flyselskap som er god på kostnadssiden og som dermed kan fortsette med de lave prisene. De resterende selskapene har dermed ikke noe valg og må også på sin side kutte kostnader for å henge med i priskarusellen. " Eckhoff, avslutter dog med en liten oppfordring: " Selv om vi mener at lave priser er kommet for å bli, kan vi aldri vite hvor lenge man kan reise SÅ rimelig som akkurat nå. En nedgang i visse priser på hele 60% på 2 år er rimelig unikt. Dermed er konklusjonen klar: Har du ennå ikke bestilt sommerferie - utnytt muligheten og bestill nå! Pressebilde på www.restplass.no/pr Daglig leder, Jason Eckhoff i restplass.no kan kontaktes på 24203303 / 93886848 eller per epost: jason@restplass.no restplass.no er Norges største reiseklubb med over 225.000 medlemmer. Selskapet har på få år blitt det mest kjente nettreisebyrået her til lands, mye takket være fokus på gode reiselivstilbud og garantert lave priser. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no