PRESSEMELDING 27.05.04 Hit reiser vi i sommer - Nordmenn velger seg både tradisjonelle og nye reisemål! Sommerferien nærmer seg og solhungrige nordmenn valfarter for å oppleve sol, kultur, god mat og god drikke. Hos reiseklubben og nettreisebyrået restplass.no slår man nå fast at vi fortsatt reiser mye til kjære og kjente reisemål. London er en ubestridt favoritt, med Paris som en god nummer 2. Så følger Amsterdam og Praha. Daglig leder Jason Eckhoff forklarer: "Nordmenn liker å komme tilbake til storbyer de har vært, vende tilbake til steder man har hatt gode opplevelser og kanskje har savnet. Noen ser på visse storbyer i Europa som sitt andre hjem! Et annen grunn er at de ekstremt lave ruteflyprisene som konkurransen flyselskapene imellom har ført med seg, først og fremst gjelder populære reisemål." Nettreisebyråets salgsstatistikk viser også sterk økning i antall passasjerer til steder i sør-Europa som Nice, Barcelona og Malaga. Men samtidig som at de tradisjonelle reisemålene scorer høyt, ser Eckhoff konturene av nye reisemål som kommer: "Kroatia, Latvia og Estland kommer for fullt. Det er svært pene land som samtidig kan friste med lavt prisnivå. Dubrownik, Kroatia, også kalt "Perlen ved Adriaterhavet", er et flott utgangspunkt for badeferie uten at landet er overbefolket med turister. Ennå! Forlaget Lonely Planet kåret nylig Kroatia som Europas beste ferieland! Et annet eksempel er Palma de Mallorca som opplever sin rennessanse som et mini-Barcelona, trendy og populært. restplass.no's topp 15 bestillinger i uken som var: 1. London 2. Paris 3. Amsterdam 4. Praha 5. Nice 6. København 7. Barcelona 8. Alicante 9. Malaga 10. Bangkok 11. Roma 12. New York 13. Palma de Mallorca 14. Lisboa 15. Milano Ytterligere spørsmål rettes til: Jason R. Eckhoff Daglig leder, restplass.no AS Tel: 24203303 Mobil: 93886848 Epost: jason@restplass.no restplass.no er Norges største reiseklubb med over 225.000 medlemmer. Selskapet har på få år blitt det mest kjente nettreisebyrået her til lands, mye takket være fokus på gode reiselivstilbud og lave priser. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no