Restplass.no en suksesshistorie på facebook

På mindre en syv måneder har restplass.no, sammen med sine søstersider i Sverige og Danmark økt antall facebookvenner fra ca 20.000 til over 200.000 venner i dag. Facebook Norge har i dag over 2,7 millioner brukere og er en kanal som blir stadig mye viktigere for å nå ut og kommunisere med sine kunder.

"Facebook er en viktig del i vår kommunikasjon og det er her vi har mulighet til å inspirere og prate med våre venner, svare på spørsmål og få en kjapp respons," sier Tarjei Aasheim, Medieansvarlig hos restplass.no. "Det er også her vi kan få ut viktig informasjon om forsinkelser, streiker og advarsler mot å reise," mener Tarjei. "Det går ikke an å bare starte en facebookside og så forvente at folk skal finne den. Det forsto vi ganske fort." Nøkkelen til framgang har foruten utvalgte bilder og kjapp respons, bestått av konkurranser, men ikke hvilke konkurranser som helst.

"Den første konkurransen vi gjorde pågikk i hele juni 2012 og med nye reisepremier hver dag. Det hele gikk ut på at man skulle fylle inn numrene på to flyseter så fort som mulig da disse bare vistes i noen få minutter. Konkurransen skapte utrolig engasjement blant de som deltok og det var en stor framgang. "Vi som passet på det hele og spesielt kundeservice hadde noen krevende uker, " ler Tarjei.

Tarjei Aasheim
Key Account Manager / Medieansvarlig
Reisegiganten AS

tarjei@reisegiganten.no
Tlf +47 21095016 / Mob +47 48306631

restplass.no er Norges mest kjente nettreisebyrå og eies av REISEGIGANTEN AS. Restplass.no ble opprettet som selskap i januar 2000 og utviklet seg raskt til å bli en av Norges desidert største formidlere av restplasser, flybilletter, storbyturer, sydenreiser, hotell, leiebil og cruise.

Tags: