Carlson Rezidor er reiselivsbransjens beste servicebedrift

(Oslo, 10. oktober 2012) På den store bransjekonferansen HSMAI Dagen som ble arrangert i Oslo i går ble hotellgruppen Carlson Rezidor overrakt to svært prestisjefylte priser: Prisen for medarbeiderutvikling og hovedprisen: Årets Serviceløft 2012.

Carlson Rezidor er representert med hotellkjedene Radisson Blu og Park Inn by Radisson her til lands, og har flere hoteller i Oslo og Park Inn er også godt representert i andre byer i Norge, deriblandt Park Inn Hotell Haugesund. HSMAI er en verdensomspennende organisasjon som representerer alle deler av reiselivsbransjen. Organisasjonen arbeider blant annet for å stimulere til forbedrede kundeopplevelser og økt servicegrad i reiselivsbransjen, og deler årlig ut priser for å berømme bedrifter som har utpreget seg spesielt.

Park Inn by Radisson og Radisson Blu er godt kjente hoteller for nordmenn flest, og på Gardermoen flyplass finner man både Radisson Blu og Park Inn Hotell Gardermoen representert. Carlson Rezidor, med hotellkjedene Radisson Blu og Park Inn ble tildelt to priser. Prisen for medarbeiderutvikling, og bransjens hovedpris: Serviceveiviseren 2012. I sin begrunnelse for pristildelingen skrev juryen blant annet: ”Dette er en ener innen service som tar faglig utvikling, oppdatering og systematikk over tid på alvor. Siden 1995 har Carlson Rezidor stolt på sitt «Yes I
Can»-konsept, noe som har skapt positive opplevelser for gjestene. Og service-konseptet har så definitivt ikke blitt noen
døgnflue. Stadig utvikling av kompetanse og krav, har skapt en
kontinuerlig positiv prosess som har resultert i en solid utvikling av tilfredshet hos kunden. Carlson Rezidor er en ledestjerne innen service uansett bransje. HSMAI gratulerer!».

- Vi er veldig glade og stolte for å vinne disse prisene, og jeg deler dem selvfølgelig med alle de dyktige og serviceorienterte kollegaene som hver eneste dag fokuserer på å gjøre opplevelsen på våre hoteller så bra som mulig for gjester og besøkende, sier Tarje Hellebust, General Manager ved Radisson Blu Hotell Oslo Plaza og District Director Carlson Rezidor Hotels. - Det er medarbeiderne som utgjør den store forskjellen, og vi har investert betydelige ressurser i kompetanseutvikling og medarbeiderutvikling av våre ansatte, gjennom vårt program ”Yes, I can”. Det at vi nå mottar denne bekreftelsen på at vi har satset riktig gjør at vi vil kunne jobbe enda hardere fremover med å tilby førsteklasses service i moderne, eksklusive og gjestfrie omgivelser, avslutter en fornøyd Hellebust.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Angelica Montez de Oca, Manager PR & Communication M. (+47) 9488 1861, Angelica.Montez@carlsonrezidor.com

Om The Carlson Rezidor Hotel Group. The Carlson Rezidor Hotel Group – etablert i begynnelsen av 2012 – er en av verdens største og mest dynamiske hotellgrupper. Carlson Rezidor Hotel Groups portefølje omfatter over 1300 hoteller, global tilstedeværelse i 80 land og sterke globale merkevarer (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni and Park Plaza®). På de fleste av gruppens hoteller kan gjester nyte godene med fordelsprogrammet Club Carlson, et av verdens fremste lojalitetsprogrammer. The Carlson Rezidor Hotel Group og merkevarene har over 80 000 ansatte. The Carlson Rezidor Hotel Group har hovedkvarter i Minneapolis, USA og Brussel, Belgia. For ytterligere informasjon, besøk http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Mob. 47 9488 1861, e-post: Angelica.Montez@Rezidor.com

Tags: