Carlson Rezidor Hotel Group åpner nye luksushoteller

To nye luksushoteller skal bygges av Carlson Rezidor Hotel Group under hotellkjeden Hotel Missoni. Et av de nye hotellene vil ligge på Mauritius, en av verdens mest fashionable øyer, det andre skal bygges i Doha, Qatar. Sistnevnte blir et unikt og luksuriøst livsstilshotell eksklusivt designet av Rosita Missoni.

Hotellgruppen Carlson Rezidor er med hotellkjedene Park Inn og Radisson Blu representert i Norges største byer med flere hoteller i Oslo og sitt Radisson Blu Norge Hotell Bergen, for å nevne noen. Nå åpner de under hotellkjeden Hotel Missoni to nye hoteller med luksuriøs standard.

Hotel Missoni Mauritius

Med utsikt over byen Baie du Cap blir Hotel Missoni Mauritius liggende 40 minutter fra den internasjonale flyplassen Sir Seewoosagur Ramgoolam, og 50 minutter fra hovedstaden Port Louis. 80 luksussuiter med enestående utsikt over havet, og noen av verdens mest fantastiske strender er bare noe av det hotellet vil kunne tilby sine gjester. Hver suite vil ha Missonis egne velkjente mønstre og tekstiler, samt en stor overdekt utendørsplass, som på Mauritius kalles “Varangue”. Etter planen skal de første gjestene kunne sjekke inn ved det nye Hotel Missoni Mauritius i 2014.

- Jeg har vært forelsket i denne vakre, sjarmerende øya med dens fargesterke kultur og herlige befolkning i over 30 år, og det gleder meg å kunne presentere et unikt luksushotell under det prestisjefulle varemerket Missoni, sier Gilles Bouigue, president for Bouigue Développement, eier av eiendommen på Mauritius.

Hotellet skal tilby Missonis egne italienske restaurant “Cucina”, den klassiske italienske kaféen “Choco Café”, en heldagsåpen restaurant, loungebar samt en strand-/poolbar. Fritidsanlegget tilknyttet hotellet omfatter en 650 meter lang sandstrand, utendørsbasseng, fitnessanlegg, barneklubb og et 900 kvadratmeter stort spa. Sol og bad, vannsport, dyphavsfiske, vandring, sykling og golf er bare noen av fritidsaktivitetene som er tilgjengelig rett i nærheten.

Hotel Missoni Doha

Går alt som planlagt vil det nye og luksuriøse livsstilshotellet Hotel Missoni Doha i Qatar stå klart i slutten av 2015. Hotellet vil ha omkring 200 rom og 70 leiligheter samt alt av underholdnings- og fritidsaktiviteter byen har å tilby rett i nærheten. I tillegg blir Hotel Missoni Doha liggende bare 10 minutter fra den internasjonale flyplassen og West Bay-området. Kulinariske opplevelser ved hotellet skal speile den elegante og luksuriøse essensen knyttet opp mot varemerket Hotel Missoni. Gjestene kan også nyte 800 kvadratmeter spa- og fitnessområde, et utendørsbasseng og ca. 1500 kvadratmeter konferanse- og bankettfasiliteter.

Fotball-VM 2022

Doha er Qatars hovedstad, med svært sterke gass-, service-, eiendom- og medisinindustrier. Byen utvikles til å bli et viktig forretnings- og møtereisemål i Gulfen, og kommer virkelig å stå i sportsverdens sentrum når Qatar er vertsland for fotball-VM i 2022.

- Qatar gagnes av svært gode økonomiske forutsetninger. Befolkningen er mottagelig for en ny type luksus og livsstil og vårt flaggskip Hotel Missoni blir et perfekt tillegg til Dohas raskt utviklede marked, avslutter Kurt Ritter, Rezidors konsernsjef og administrerende direktør i Carlson Rezidor Hotel Group.

For mer informasjon se www.hotelmissoni.com.

Om The Rezidor Hotel Group

The Rezidor Hotel Group er et av verdens raskest voksende hotellselskap og medlem av Carlson Rezidor Hotel Group, blant verdens tiende største hotellgrupper. Rezidors portofolio omfatter 425 hoteller med nesten 93000 rom i over 65 land. I Norge er de representert i både store og små byer, blant annet med det kjente Radisson Blu Plaza Hotell Oslo og det sjønære Radisson Blu Hotell Ålesund.

Rezidor driver Radisson Blu og Park Inn i Europa, Midt-Østen og Afrika. Selskapet har, sammen med Club Carlson, et eget fordelsprogrammet for lojale gjester . Gjennom en global lisensavtale med det anerkjente italienske motehuset Missoni utvikler og drifter Rezidor en kjede luksuriøse livsstilshoteller under navnet Hotel Missoni.

I november 2006 ble Rezidor Hotel Group notert på Stockholmsbørsen. Carlson, en privat global aktør innen hotell og reiseliv med base i Minneapolis, USA, er største aksjonær. Rezidors konsernledelse er basert i Brussel, Belgia.

For ytterligere informasjon se: www.rezidor.com og www.carlsonrezidor.com

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Mob. +47 9488 1861, e-post: Angelica.Montez@Rezidor.com

Tags: