Norges ledende skiresort

Radisson Blu Resort Trysil er kåret til Norway’s Leading Ski Resort 2011 under World Travel Awards i Tyrkia. Flere prestisjehoteller var nominert.

Rezidor hadde to hotell med i finalerunden, men det ble Radisson Blu Resort Trysil som stakk av med seieren foran flere resort og hotell Trysil og Norge har å tilby. – Vi er utrolig stolte og takknemlige over å vinne denne prisen. Den viser at det harde arbeidet vi legger ned for å levere kvalitet i alle ledd blir lagt merke til. Det gir også meg og alle mine dyktige kolleger et ekstra løft nå som vi går inn i en spennende vintersesong, sier, Stein-Rudi Austheim, General Manager ved Radisson Blu Resort Trysil.

Et landemerke

Med Radisson Blu Plaza hotell Oslo som et av de største landemerkene i Oslo har Radisson Blu kjeden allerede gjort seg synlig i Norge. Prisen til Radisson Blu Resort Trysil styrker nå kjedens posisjon ytterligere. Radisson Blu Resort Trysil er Nordens største fjell destinasjon og tilbyr sine gjester direkte tilgang til alpinbakkene. 210 rom og suiter kombinert med konferanselokaler på hele 1250 kvm gjør hotellet til en yndet arena for arrangementer. Som et av få fjellresorter tilbyr også Radisson Blu Resort Trysil eget opplevelsesbad med klatrevegg på glass, stort spa og bølgesurfing på hotellets egen flowrider. Hotellet har også egen bowlingbane, fire restauranter og fire barer. I desember åpner også Park Inn Mountain Resort Trysil 820 m.o.h og med utsikt over Trysilfjellet. Med moderne arkitektur, sportsbutikk, dagligvarebutikk, skiutleie, barer, spa, sauna, trimrom, og basseng både ute og inne får Trysil nok et tilskudd av høy kvalitet i en av Europas mest moderne skiresorter og Rezidor to hoteller i Trysil.

En hederspris

The World Travel Awards ble grunnlagt i 1993 og regnes som den største anerkjennelsen man kan få innen reiselivsindustrien. - Juryen består av fagfolk fra reiselivsnæringen med representanter fra en hel verden. Deres fokus er på de opplevelsesbaserte kvalitetene bedrifter kan tilby kundene sine, og som konsekvent hever seg over alle forventninger. Det er dermed en stor ære å få en slik hederspris, sier Christian Gartman, Area Vice President Nordic i The Rezidor Hotel Group

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Mob. 47 9488 1861, e-post: Angelica.Montez@Rezidor.com

Om The Rezidor Hotel Group

Rezidor Hotel Group er et av verdens raskest voksende hotellselskap. Gruppens portefølje inkluderer mer enn 400 hoteller i drift og under bygging, med 87 800 rom i mer enn 60 land. I Norge har de flere store hoteller, blant andre deres Airport hotell Gardermoen og det populære Norge hotell Bergen.

Rezidor driver Radisson Blu Hotels & Resorts, Park Inn by Radisson og Country Inns & Suites i Europa, Midtøsten og Afrika. Selskapet har, sammen med Club Carlson, et eget  fordelsprogrammet for lojale gjester. Gjennom en global lisensavtale med det anerkjente italienske motehuset Missoni utvikler og drifter Rezidor en kjede livsstilshoteller under navnet Hotel Missoni.

I november 2006 ble Rezidor Hotel Group notert på Stockholmsbørsen. Carlson, en privat global aktør innen hotell og reiseliv med base i Minneapolis, USA, er største aksjonær.
Rezidors konsernledelse er basert i Brussel, Belgia.  For ytterligere informasjon se:
www.rezidor.com

Tags: