SAS hotellkjede Park Inn åpner i dag i St Petersburg

Hotellkjeden Park Inn, som er en del av Rezidor SAS Hospitality, tar i dag over driften av Pulkovskaya Hotel i Russlands nest største by St Petersburg. Hotellet, som har 840 rom, får navnet Park Inn Pulkovskaya. Dette er Rezidor SAS' andre hotell i St. Petersburg. Radisson SAS Royal Hotel, som ligger på paradegaten Nevsky Prospekt, åpnet for 5 år siden. Begge eiendommene tilhører norske Wenaas Group. Overtagelsen av Park Inn Pulkovskaya er i tråd med Rezidor SAS' ekspansjonsstrategi og viderefører i 2006 et sterkt fokus på forretningsutvikling i Russland, Baltikum og Øst-Europa. I dag har bedriften 6 hoteller i Russland og har nettopp undertegnet to nye kontrakter i Moskva og en i Rostov-on-Don. Rezidor SAS planlegger en omfattende renovering av Park Inn Pulkovskayas gjesterom, konferanselokaler og fellesarealer. Den nye designen er det den svenske interiørarkitekten Christian Lundwall som er ansvarlig for. Park Inn Pulkovskaya tilbyr møtelokaler med blant annet kongresshall for 600 delegater, 8 konferanserom med plass til 10-60 personer, utstillingsområde samt bankettfasiliteter og bankettsal. Hotellet har flere restauranter. Den Bayerske restauranten og mikrobryggeriet Paulaner, har sin største restaurant på Park Inn Pulkovskaya, der det brygges øl i restauranten. Det finnes også et business sentre, lobbybar som er åpen hele døgnet, skjønnhetssalong samt en trimrom med svømmebasseng og badstue på hotellet. Park Inn Pulkovskaya ligger ved Victory Square i St Petersburg, i nærheten av Pulkovo International Airport og omgitt av Moskovsky Prospekt, arkitektonisk monument fra 1800-tallet, parker, brede avenyer, shopping, restauranter og kinoer. I mars måned åpnet Park Inn sitt første hotell i Russland i Ekaterinburg, og nylig ble det signert ennå en driftskontrakt for ett Park Inn i Ryazan, som er planlagt skal åpnes siste kvartal i år.