Nytt Park Inn-hotell i Oslo

(Oslo, 9. mai 2007) Hotellvaremerket Park Inn har blitt en stor suksess i Europa og i løpet av høsten 2008 åpner det første Park Inn-hotellet i Oslo.

Hotellselskapet Rezidor utvider nå porteføljen av Park Inn-hoteller kraftig over hele Europa og har nylig signert kontrakter om nyåpninger i Cardiff, Nenagh, Glasgow og Krakow, i tillegg til Oslo.

Det nye hotellet blir liggende midt i Oslo sentrum, ved hjørnet av Tollbugata og Øvre slottsgate. Hotellet vil inneholde 119 rom med en gjennomsnittlig størrelse på 22-23 kvm, i tillegg til restaurant med 75 sitteplasser, bar, syv konferanserom og treningsavdeling.

- Park Inn har blitt et svært populært varemerke i Europa, Midt-Østen og i Afrika. Hotellene ligger i det midtre prissjiktet og fokuserer på de essensielle delene av en god hotellopplevelse for både forretnings- og fritidsreisende, herunder en god seng i friske og rene omgivelser og en varm service fra de ansatte, sier adm. direktør Martin Creydt i Rezidor Skandinavia.

Bygningen ble nylig kjøpt av Kristiania Eiendomsforvaltning AS og består i dag av kontorlokaler. Arbeidet med å konvertere eiendommen til hotell igangsettes sensommeren 2007.

Kristiania Eiendomsforvaltning AS ble etablert i 1987. Alf Ulven er i dag hovedeier av selskapet med en eierandel på 95 prosent. Selskapets hovedstrategi er å forvalte og investere i og utvikle fast eiendom. Kristiania Eiendomsforvaltning AS forvalter ca. 220.000 kvm næringseiendommer på Økern/Ulven i Oslo. Selskapets eiendommer driftes av en egen administrasjon og driftsavdeling med syv medarbeidere.