Innkjøpsorganisasjonen Tradebroker utfordrer Ricoh til å koble sammen alle møterom

Ricoh Norge leverer møterom på en ny måte. Nå har innkjøpsorganisasjonen Tradebroker inngått avtale med selskapet om audiovisuelt utstyr og tjenester på vegne av sine medlemsbedrifter.

Flere av bedriftene som er tilknyttet Tradebroker, har allerede installert multifunksjonsskrivere fra Ricoh. Nå har de muligheten til å få en mer integrert løsning. Ricoh leverer nemlig møterom som en helhetlig løsning, komplett med utstyr, opplæring og oppfølging.

– Vi valgte Ricoh fordi selskapet er solid og pålitelig og fordi det har ekspertise og track record på flere områder innen IT. De har konkurransedyktige priser, og medlemmene våre er godt fornøyde med Ricoh som leverandør, sier Gunnar Bell, senior avtaleansvarlig hos Tradebroker.

Kundene kan velge mellom alt fra bærbare videoenheter til interaktive tavler til hele rom som skreddersys til kundens behov for videokonferanse og interaktive løsninger. Ricoh leverer i tillegg en rekke forskjellige typer projektorer og løsninger for digital skilting.

Ansatte i Ricoh følger hele tiden med på kundenes bruk av utstyret, og de kaller jevnlig inn til statusmøter for at kundene skal få mest mulig ut av investeringen sin. Ved hjelp av løsningen @Remote kan Ricoh dessuten se når det er på tide med service, for eksempel når det er på tide å skifte pære i en projektor, og reise ut til kunden omgående.

Kontrakter som inngås med Tradebroker, har et nordisk omfang. Ricohs nordiske avdelinger har et tett samarbeid, ikke minst gjennom hyppige videokonferanser.

– Ricoh har en god nordisk organisering. Dessuten har selskapet gjentatte ganger vist at de leverer i forhold til forventningene, avslutter Gunnar Bell.

Prisen på videokonferansetjenester har stupt de siste par årene. Nye nettskyløsninger gjør at man ikke lenger behøver å investere i tung infrastruktur for å kunne holde videomøter på en sikker og forsvarlig måte. Dermed er det ikke nødvendig med store interne ressurser for å se og høre kolleger og kunder andre steder i landet eller verden når det måtte passe.

Ricoh har levert varer og tjenester til Tradebrokers medlemmer siden 1995. Selskapet arbeider for å gjøre informasjonsdeling og samarbeid mer dynamisk og effektivt og har hatt en jevn omsetningsvekst i hele denne perioden. Den treårige avtalen med Tradebroker er med på å styrke Ricoh Norges satsning på videokonferanse og audiovisuelt utstyr.

Petter Lien, salgsdirektør
E-post: petter.lien@ricoh.no

Om Tradebroker
Tradebroker er et bransjeuavhengig innkjøpsfelleskap for store bedrifter. Felleskapet har 54 medlemsbedrifter som samlet representerer ca. 2.000 brukersteder og 120.000 ansatte.

Tradebrokers medlemmer har tilgang til en bred avtaleportefølje innenfor indirekte vare- og tjenesteområder. Innkjøpsfellesskapet samarbeider med Norges ledende leverandører innenfor sine respektive områder. Utover gode betingelser, oppnår medlemmene betydelige besparelser i form av reduserte prosesskostnader og frigjorte ressurser som kan fokuseres på strategiske anskaffelser.