Ny ansvarlig for 2ndLife-maskiner i Ricoh

Jarl Jonsson har gått over i ny stilling som ansvarlig for Ricohs nye 2ndLife-program. Han skal ha ansvaret for å utvikle rutiner og prosesser for kontroll, klargjøring og salg av brukte maskiner.

2ndLife-maskiner er et nytt satsingsområde for Ricoh. Maskiner som godkjennes for gjenbruk gjennomgår en grundig kontroll og overhaling, deler byttes og harddisker slettes. De ferdige 2ndLife-maskinene har samme ytelse og garantier som nye produkter og vil være et fullgodt alternativ til å kjøpe nytt.

"2ndLife er et program vi har startet med forankring i vår miljøsatsing. Forrige generasjons produkter har samme ytelse som nye produkter med rett bruk, så det er derfor viktig for oss at disse maskinene fortsatt er i produksjon. Som 2ndLife Program Manager har jeg også ansvar for å utvikle supplerende tjenester tilknyttet forrige generasjons produkter, ikke bare Ricoh MFP-maskiner. Det er en spennende oppgave jeg har fått, og jeg gleder meg til å videreutvikle tilbudet vårt etter våre kunders behov", sier Jarl Jonsson.

Ricoh er nå først ute på det norske markedet med å tilby en komplett dataslettingstjeneste for brukte multifunksjonsmaskiner. På denne måten kan bedrifter beskytte konfidensiell informasjon også etter enhetens levetid. Kundene vil motta sertifikat på utført sletting og kan være trygge på at informasjon ikke kommer på avveie.

Frode Kaspersen, service- og driftsdirektør
E-post: frode.kaspersen@ricoh.no

Med slagordet imagine. change. hjelper Ricoh selskaper med å endre måten de arbeider og utnytter den kollektive idérikdommen til de ansatte på.