Ricoh er markedsleder

Report this content

Oslo, 22. november 2013: Tall fra infoSource viser at Ricoh Norge er markedsleder i 3. kvartal innen segmentet for multifunksjon- og kopimaskiner.  Ricoh har en markedsandel på 21,3 %, en økning på 2,3 % fra første halvår.

"Ricoh satser for fullt og har som mål å bli markedsleder i 2014. De siste tallene fra infoSource viser at vi tar stadig større markedsandel og at vi er på god vei til å nå dette. Med vår nye serie MFP-er og skrivere i kombinasjon med innovative løsninger og tjenester har vi alle forutsetninger på plass for å nå målet", sier Kjersti Brotke, markeds- og kommunikasjonssjef i Ricoh Norge.

Den nye produktserien til Ricoh har en rekke egenskaper som er med på å plassere maskinene blant de mest attraktive på markedet. Blant annet kan man skanne papirdokumenter og lagre dem som søkbare PDF-filer. Dette er en viktig funksjon i en tid der bedriftsledere i stadig større grad ser viktigheten av å digitalisere forretningskritiske papirdokumenter. Hvilemodus og en av markedets korteste oppvarmings- og oppstartstider gjør produktrekken til en miljøvinner som også reduserer virksomhetens kostnader.

Ricoh har den siste tiden inngått en rekke store avtaler med blant annet BTV Innkjøp, IKT Nord-Hordaland og IF og har samarbeidet med disse for å standardisere maskinparken, forenkle drift og administrasjon og forbedre sikkerheten.

Sammenlagt for de tre første kvartalene i 2013 er Ricoh den nest største aktøren i markedet med en andel på 19,7 %.

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du kontakte:
Ricoh Norge AS
Kjersti Brotke, markeds- og kommunikasjonssjef
E-post: kjersti.brotke@ricoh.no
Nettside: www.ricoh.no
Følg oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/ricoh-norge-as
Følg oss på Facebook: www.facebook.com/ricoheurope
Følg oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Besøk Ricohs mediesenter: www.ricoh-europe.com/press

Om Ricoh
Ricoh er et globalt teknologiselskap som har kontorløsninger, løsninger for produksjonsutskrift, totalløsninger for dokumenthåndtering og IT-tjenester som spesialområder. Ricoh-gruppen har hovedkontor i Tokyo, og driver virksomhet i ca. 200 land og regioner. I regnskapsåret som ble avsluttet 31. mars 2013, hadde Ricoh-gruppen en global omsetning på ca. 20 milliarder dollar.

Hovedvekten av selskapets inntekter kommer fra produkter, løsninger og tjenester som forbedrer samspillet mellom mennesker og informasjon.  Ricoh produserer også prisbelønte digitalkameraer og spesialprodukter til industrien. Selskapet er kjent for teknologi av høy kvalitet, særdeles god kundeservice og sine initiativer for økt bærekraftighet.

Med slagordet imagine. change. hjelper Ricoh selskaper med å endre måten de arbeider og utnytter den kollektive fantasien til de ansatte på.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.ricoh.no.

Tags:

Sitater