Ricoh på listen over verdens mest bærekraftige selskaper – Global 100 – for tidende år på rad

Ricoh er igjen på Global 100-listen over de mest bærekraftige selskapene i verden.

Ricoh mottok nyheten for tiende år på rad i Davos på World Economic Forum. Global 100 bygger på en omfattende, datastyrt vurdering av bærekraftighet. Listen viser 100 av de beste selskapene blant de største i verden, det vil si selskaper med en markedsverdi på over 10 milliarder dollar. At Ricoh har vært på listen i et tiår er et bevis på at selskapet lykkes med å forene sosiale, økonomiske, økologiske og kostnadsmessige hensyn.

Kenichi Kanemaru, Corporate Executive Vice President kommenterer: "Hos Ricoh er satsningen på bærekraftig drift etablert over mange tiår. Ved siden av ekspertise i skanne- og utskriftsløsninger, produksjonstrykk, dokumenthåndtering og IT-tjenester er satsningen vår på bærekraftig drift en helt sentral del av hvem vi er. Vi er stolte av å ha et sterkt fokus på å redusere miljøbelastningen og kostnadene til kundene våre samtidig som vi sørger for informasjonsintegritet og -sikkerhet og for ansvarlig forretningsdrift i alle lokalsamfunn vi operer i."

Ricoh har satt ambisiøse, langsiktige mål om å redusere miljøbelastningen med 87,5 % innen 2050 (sammenliknet med 2000-nivåer). Ricohs livssyklus-tilnærming omfatter alle sider av produktet og forretningsaktivitetene. Dette reduserer bruk av ressurser og råvarer til et minimum og maksimerer graden av gjenbruk og resirkulering.

Denne prestisjefulle anerkjennelsen føyer seg til en rekke utmerkelser Ricoh har fått. Ricohs tilnærming er anerkjent med flere av de mest respekterte utmerkelsene i verden, for eksempel Dow Jones-indeksen for bærekraftighet, FTSE4GOOD-indeksen og OEKOM-rangering.

Hvis du vil vite mer om Ricohs tilnærming til bærekraftighet, kan du besøke www.ricoh.no eller laste ned Ricohs globale bærekraftrapport på www.ricoh.com/environment/report/index.html

Kjersti Brotke, markeds- og kommunikasjonssjef
E-post: kjersti.brotke@ricoh.no