Kjell-Ola Kleiven ny Administrerende Direktør i Risk Information Group  (RIG Nordic)

Report this content

Fra 10. Mai blir Kjell-Ola Kleiven å finne som Adm. Direktør i selskapet som forhandler World-Check, Keesing, Tonbeller og Finscan tjenester i Norden. Kleiven var tidligere tilknyttet selskapet som styreleder, og kommer fra stilling som Markeds & Kommunikasjonsdirektør i Dun & Bradstreet og Bisnode.

Risk Information Group AS (RIG) er Nordens ledende analyse og informasjonshus med fokus utelukkende på risk , Anti-hvitvasking av penger & compliance tjenester (økonomisk kriminalitet).  Selskapets produktspekter dekker anti-hvitvaskingsprodukter (AML), anti-menneskesmuglingstjenester, anti-terrorfinansierinstjenester, anti-inside trading løsninger, Pass og ID verifisering, kartlegging og sporing av korrupsjon (PEP), Utvidet Due Dilligence (EDD) samt generelle tjenester for å kartlegge, analysere og forebygge økonomisk kriminalitet.

-          Med Kleiven på laget vil RIG få en synlig leder med ledererfaring fra informasjonsindustrien.  Vi gleder oss alle til å få Kleiven om bord som vår nye toppleder sier Preben Fjeld.

Fjeld har ledet selskapet som Nordisk Direktør det siste året og vil nå tiltre rollen som Nordisk Salgsdirektør.

- Jobben i RIG er en drøm og jeg er stolt over å kombinere min kommersielle markedsbakgrunn med en meningsfylt tilværelse som leder for Norges fremste anti-terror og anti-hvitvaskingsselskapet sier Kleiven.

Han definerer samtidig med tiltredelsen Baltikum som nytt satsningsområde for det ekspansive nordiske selskapet med hovedsete på Tjuvholmen i Oslo.

Fakta:

RIG er generalagent for Keesing, World-Check, Finscan og Tonbeller i Norden

Selskapet har kontorer i Nordens hovedsteder

RIG har to av Nordens re største banker som kunder samt nærmere 50 børsnoterte Nordiske selskaper

RIG hjelper nordiske selskaper oppfylle kravene i hvitvaskingsloven.

For mer info se www.rignorge.no

Telefon + 47 41441869

kjell-ola.kleiven@rignorge.no