Ropo Capital tar neste steg for videre vekst med nytt varemerke

Report this content

Ropo Capital har vært en pioner innen faktura livssyklustjenester, fra fakturering til betaling, kundeservice og sanntidsovervåking. Selskapet lanserer nå en ny merkevare som en del av strategien for å ytterligere å støtte kunder med strømlinjeformede prosesser og datadrevet støtte for økonomisk optimalisering.

Ropo Capital, grunnlagt i Kuopio i 2008, har i løpet av de siste 15 årene etablert seg som markedsleder i Norden med over 10 000 kunder i Finland, Norge og Sverige. Basert på en egenutviklet teknologiplattform tilbyr selskapet tjenester som effektiviserer og automatiserer hele faktureringsprosessen. Med selskapets plattform kan kundene overvåke og optimalisere flyten av fakturaer og betalinger i sanntid for å forbedre kontantstrømmen, prosessene og risikostyringen.

Ropo Capital har vært aktiv i Norge siden 2021 og har på kort tid opparbeidet en betydelig kundemasse.

Som en del av sin fremtidige vekststrategi lanserer Ropo Capital i dag et nytt navn og ny merkeidentitet. Selskapet endrer navn fra Ropo Capital til Ropo, noe som gjenspeiler strategien om å være en teknologidrevet tjenesteleverandør for kundenes økonomiavdeling. Kjernen i tilbudet er den egenutviklede plattformen Ropo One™ og analyseverktøyet Ropo OneView, som muliggjør avansert overvåking, oppfølging av KPIer og økonomiske analyser.

Det nye slagordet – Makes your business flow – signaliserer ambisjonen om å hjelpe kundene med å forenkle prosesser og forbedre arbeidsflyten, kontantstrømmen og brukeropplevelsen. Fokuset er på store og mellomstore bedrifter som har ett stort fakturavolum hvor optimalisering og kontroll kan generere store økonomiske forbedringer.

Ilkka Sammelvuo, Konsernsjef i Ropo: "Vi konsoliderer nå vår nordiske virksomhet og tar neste skritt på vår vekstreise. Merkevareoppdateringen gjenspeiler vår forpliktelse til innovasjon og kundeverdi. Vår plattform og tjenester gir stor verdi for våre kunder, og dette markerer vår ambisjon om å hjelpe flere selskaper med å ta datadrevne beslutninger for å optimalisere sine økonomiprosesser. "

I forbindelse med merkevarelanseringen presenterer Ropo sitt nye analyseverktøy Ropo OneView og kundeportalen MyRopo sammen med et oppdatert kommersielt tilbud.

For mer informasjon, besøk ropo.com eller kontakt:

Email: media@ropo.com
Phone: +47 995 27 098