• Roxar ASA/

EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING – VALGKOMITEENS INNSTILLING TIL ENDRINGER I VALGKOMITEEN

Report this content

Det vises til innkalling til ekstraordinær generalforsamling i Roxar ASA som skal avholdes torsdag 8. januar, offentliggjort ved børsmelding den 22. desember 2008.

Som bebudet har valgkomiteen foretatt sonderinger blant de største aksjonærene i selskapet, idet Harald Espedal har varslet at han ønsker å fratre som medlem i valgkomiteen. Som varslet i innstillingen fra valgkomiteen vedlagt innkallingen, hadde man av tidsmessige årsaker ikke fått på plass et medlem av valgkomiteen som skulle utpekes av Kongsberg Gruppen ASA.

Valgkomiteen innstiller at Stig Trondvold utpekes som nytt medlem av valgkomiteen. Trondvold er 54 år og jobber i dag i stilling som konserndirektør for forretningsutvikling i Kongsberg Gruppen ASA, og har vært ansatt i Kongsberg Gruppen ASA i 8 år. Han har bakgrunn fra selskaper som SINTEF, Kongsberg Våpenfabrikk AS, Kongsberg Automotive AS, AP Kongsberg Ltd og Kongsberg Techmatic AS. Trondvold er videre styreleder i Kongsberg Innovasjon AS og Teknologisk Institutt AS, samt styremedlem i Divisjonsstyret for innovasjon i Norges Forskningsråd.

For øvrig har FMC Kongsberg Holding avslått tilbudet om å utpeke et medlem av valgkomiteen. Således vil Svein Høgset fortsette som medlem.

Etter valgkomiteens innstilling vil valgkomiteen etter den ekstraordinære generalforsamlingen bestå av følgende medlemmer:

Oddvar Aam - Leder
Erik Must - Medlem