Roxar lanserer tredje generasjon flerfasemåler

Report this content

Roxar MPFM 2600 og Zector Technology kan nå levere bedre og mer detaljerte målinger av produksjonsstrøm

Roxar ASA (Oslo Børs: ROX Roxar ASA (Oslo Børs: ROX), en ledende teknologileverandør til olje- og gassindustrien, lanserer i dag en tredje generasjon flerfasemåler – Roxar Multiphase meter 2600 basert på selskapets nye Zector teknologi.

Roxar MPFM 2600 er en tredje generasjon flerfasemåler basert på en rekke nye måleprinsipper. Målerens Zector teknologi består av ny og forbedret elektrode - geometri og impedans -elektronikk samt sofistikert voxelbasert signal prosessering, som gir større nøyaktighet i resultatene enn tidligere mulig.

Roxar CEO, Gunnar Hviding sier følgende om den nye måleren:

”Roxar har jobbet med innovasjon i 25 år og har vært sentrale innefor utviklingen av flerfasemåling. Dagens lansering av MPFM 2600 og den nye Zector teknologien er nok en milepæl for Roxar.”
”Ifølge Rystad Energy produseres 12 % av verdens olje-og gassproduksjon på felter hvor Roxars flerfasemålere er installert. Vi forventer at Roxar MPFM 2600 vil bidra til en økning av denne prosentdelen.”

Vennligst gå til http://www.roxar.com/news for en fullstendig pressemelding (engelsk).

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt

Hege Forus, Investor Relations Manager Roxar
Email: hege.forus@roxar.com