Ruukki® emotion – Nytt fasadesystem som gir nye dimensjoner og dyp til fasader

17. november 2015

Ruukki utvider sitt produktsortiment innen fasadeløsninger med Ruukki emotion-systemet. Systemet er et komplett fasadesystem som består av perforerte fasadeprodukter på en konstruksjon med et energieffektivt og smart integrert system for bakgrunnsbelysning. Ruukki emotion gir deg muligheten til å få en unik fasade på nybygg eller eksisterende bygg.

"Ruukki emotion gir nye dimensjoner til bygningsfasader. Perforeringen gir fasaden et tydelig inntrykk av dyp. Det store utvalget av perforeringsalternativer gjør det mulig å prosjektere ulike varianter av fasader, alt fra helperforerte, delperforerte med for eksempel en logo eller hvorfor ikke fritt utformede arkitektoniske eller kunstnerlige løsninger. Kombinert med enten hvit standard bakgrunnbelysning eller med en programmerbar belysning i farger, bringer Ruukki emotion et unikt liv til fasader», sier Pasi Turpeenniemi, utviklingsdirektør for Ruukkis fasader.

I Ruukki emotion er systemet for bakgrunnsbelysning integrert i kledningsstøttesystemet. De energieffektive LED-lampene genererer både hvit og farget bakgrunnsbelysning. Belysningen kan programmeres til å veksle mellom fargetoner i henhold til ønskede innstillinger.

Ruukki emotion er særlig egnet de som ønsker en unik fasadeløsning som synes hele døgnet. Løsningen kan brukes på alle typer av bygninger, nye og eksisterende.

Ruukki utvidet sitt produktsortiment innen fasadeløsninger i 2014, ved å lansere Ruukki Forma og Ruukki Expression på markedet. Ruukki Forma fasadesystem gir deg mulighet å velge en Ruukki energipanel med f.eks. en Ruukki designprofil som ytre kledning. Ruukki emotion med perforert profil og bakrunnsbelysning passer godt som kledning sammen med Ruukki Forma. Ruukki Expression gjør det mulig å få grafiske bilder på fasaden. Dette gir ubegrensede muligheter for å tilpasse utseendet på en bygning i henhold til kundens ønske.

Ruukki kommer å lansere Ruukki emotion på respektive marked i løpet av de kommende månedene.

Mer informasjon:
Stefan Climent
Market Development Manager

Pressekontakt:
Tapani Tuominen
Kommunikasjonsleder
tapani.m.tuominen@ruukki.com
Tel. +358 50 314 3131

Ruukki Construction betjener kunder i byggebransjen. Vi leverer produkter og tjenester som spenner fra design til installasjon til våre bedriftskunder, som inkluderer investorer og byggefirmaer. Forbrukerkunder er takarbeidere, som vi betjener med takprodukter og installasjonstjenester under merkevarenavnene Plannja og Ruukki. I tillegg til butikker betjener vi takarbeidere via Ruukki Express-butikker og Plannja-servicepunkter i 9 land. Ruukki Construction har rundt 3300 ansatte og produksjon ved 20 anlegg i Europa. Sammenlignbare nettosalg i 2014 var 6.217 milliard svenske kroner (~ 667 m €). Ruukki Construction er en avdeling av SSAB. SSAB er et nordisk stålkonsern som opererer i over 50 land. Konsernet er børsnotert på NASDAQ OMX Stockholm og Helsinki.www.ruukki.com