Saab signerer avtale med Forsvaret på trening og simulering

Forsvars og Sikkerhets bedriften Saab har mottatt en ordre fra Forsvarets Logistikkorganisasjon (FLO) om å levere avanserte trening og simuleringssystem til Hærens Taktiske Treningssenter (HTTS), ordren inneholder også support. Ordren er på 141 millioner svenske kroner og leveranser vil være i perioden 2016 til 2020.

Norge har siden 2003 brukt Saabs Bussines Unit Training and Simulation simulatorer ved Hærens Taktiske Treningssenter. Denne ordren er en forlengelse av dagens kontrakt, samt en oppgradering av simulatoren på Rena. Norge blir med dette det første landet som tar i bruk den nye generasjonen med siktesimulatorer for kjøretøy fra Saab, noe som vil sikre mer realistisk trening.

”FLO er fornøyde med å kunne fortsette det mangeårige samarbeidet vi har hatt med Saab. Dette sikrer Hæren tilgang til avansert trening,” sier brigader Bjarne Nermo, leder for FLO-Land

”Vi er glade for å kunne fortsette vårt lange og nære samarbeid med Hæren. Sammen skal vi drifte og forbedre de eksisterende fasilitetene på Rena,” sier Dag Wikøren, salg og markedssjef for Saab i Norge.

Hærens Taktiske Treningssenter består av et komplett treningssystem opp til bataljons-nivå for soldater, kjøretøy, panservern våpen og et førsteklasses ledelsessystem for trening.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Saab Pressesenter

+46 (0)734 180 018,

Følg oss på twitter: @saab

Saab forsyner det globale markedet med verdensledende produkter, tjenester og løsninger som spenner fra militært forsvar til sivil sikkerhet. Saab har virksomhet og medarbeidere på alle kontinenter i verden. Gjennom innovativt, pragmatisk og samarbeidsvillig arbeid, utvikler, tilpasser og forbedrer Saab ny teknologi for å møte kundenes behov.

Tags: