Digital TV-hverdag på trappene – Sagem satser i Norge

Etter storsuksess i Europa utvider Sagem Communication Nordic AB horisonten, tar sats og åpner eget kontor i Norge. Selskapet som blant annet spesialiserer seg innen digitalTV-bokser har siden 2002 opplevd en kraftig omsetningsvekst. En nordisk utvidelse er derfor på trappene. Nå satses det stort her til lands før høstens åpning av det digitale bakkenettet.

– Norske forbrukere står snart overfor en ny digital TV-hverdag. Vi i Sagem satser på å bistå nordmenn med overgangen fra analoge til digitale sendinger. Som største og ledende leverandør av digitalTV-bokser i Europa ser vi frem til høstens åpning av det norske digitale bakkenettet, sier Henrik Aronsson, vd Sagem Communication Nordic.

– Et kjempemarked er i ferd med å åpnes og vi ser på etableringen i Norge som en stor mulighet for å vokse og utvikle oss i riktig retning.Vi har bygd opp en enorm kunnskap og erfaring for å ta hånd om dette markedet og har allerede gjennomført ”reisen” i Sverige, hvor vi er markedsleder med 40 prosent.

Med kontor i Stockholm har Sagem vært representert i Norden siden 2002. I forbindelse med overgangen til det digitale markedet, blir Norge et viktig strategisk marked innen digital-TV og Sagem har som mål å drifte og lede denne utviklingen her til lands.

Et første viktig steg i den norske etableringen er å anstette Tom Ragnar Aulesjord som salgsdirektør for Sagem Norge. Aulesjord har bakgrunn innen retail og har tidligere jobbet for blant annet Samsung, Motorola og Siemens. Han tiltrer 1. august og hans fremste mål er å sikre Sagems ledende posisjon i Norge. Avtaler med norges største elektronikkjeder er allerede på plass.

– Vi er veldig tilfredse med rekrutteringen av Aulesjord. Med sin vinnende personlighet, brede retail-bakgrunn og erfaring fra internasjonale selskap, er han helt riktig person for oss, sier Henrik Aronsson.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Henrik Aronsson, vd Sagem Communication Nordic +46 708 82 13 51