TV-fremtiden er her med ny innspillbar digitalmottaker fra Sagem

Sagems første innspillbare digitalmottaker (PVR) for RiksTV er nå godkjent og vil være tilgjengelig for salg i Norge i løpet av november. Dette er den første digitalmottakeren med opptakskapasitet på 250 GB for RiksTVs abonnementer. Som Europas ledende leverandør satser Sagem på en digitalmottaker med opptaksfunksjon for folk flest.

- Vi har valgt å satse på en innspillbar digitalmottaker med 250 GB kapasitet ettersom dette er mer enn nok lagringsplass for folk flest. Dermed får vi redusert kostnadene, og det norske folk får et rimeligere alternativ, sier Tom Ragnar Aulesjord, salgsdirektør for Sagem Norge.

Med dette forventes det at nordmenns TV-hverdag vil revolusjoneres den kommende tiden. PVR-mottakeren (Personal Video Recorder) fra Sagem har tilkoblingsmuligheter både for scart og HDMI og har 12 volts kapasitet. Med Sagems nye PVR-mottaker kan du til og med ta opp to programmer samtidig. Mottakeren lagrer automatisk hele to timer av det du ser på og dermed kan du ta opp en film fra starten – selv om den nesten er slutt. Du kan også spole tilbake og stoppe direktesendinger.

- Med PVR-mottakeren fra Sagem tilbys nordmenn flest fremtidens TV-muligheter. Det er ikke mange år siden vi satt med VHS-kassetter med lagringskapasitet på noen timer. Med den nye PVR-mottakeren fra Sagem tilsvarer lagringskapasiteten mer enn 50-60 slike VHS-kasetter og håndteringen er meget enkel. Overgangen er derfor stor til den nye mottakeren med digital opptaksmulighet på inntil 125 timers TV- og filmmateriale, sier Aulesjord.

Digitalmottakeren som nå er offisielt godkjent av NTV heter DTR 94250T HD RiksTV.

Flere valgmuligheter for RiksTVs brukere
- Vi er stolte av Sagems nye PVR-mottaker for RiksTV. Nå får nordmenn med TV-antenne tilgang til fremtidens TV-funksjoner. Sagem har lang erfaring med å utforme digitalmottakere, og våre kunder kan derfor føle seg trygge på at Sagem er garantisten for driftsikre, forbrukervennlige og solide digitalmottakere, sier Tom Ragnar Aulesjord i Sagem Norge.

Som Sveriges og Europas største og mest populære leverandør av digitale TV-mottakere for bakkenettet, er Sagem nå beredt til å ta den digitale TV-opplevelsen ett skritt videre for norske TV-seere. Nesten halvparten av alle svenske husholdninger har en digitalmottaker fra Sagem. Suksessen skyldes kombinasjonen av brukervennlige og driftssikre digitalmottakere.

Enkel i bruk
- Menyene til Sagems digitalmottakere er tilrettelagt for å oppnå best mulig brukervennlighet. Når du kobler til mottakeren fra Sagem for første gang starter installasjonen automatisk, og du blir veiledet videre ved hjelp av noen få tastetrykk. Dette gjør at du på en enkel måte kan velge språk, TV-format, kan foreta kanalvalg og lignende, sier Tom Ragnar Aulesjord.

Mer enn bare digitalmottakere
Sagem er langt mer enn digitalmottakere. Nylig kom webradioen, My Du@l Radio 700, som gir deg tilgang til alle verdens rundt 7000 radiostasjoner. I løpet av 2008 vil produktspekteret ytterligere utvides med blant annet digitale fotorammer, fotoskrivere samt DECT-telefoner.

Den første PVR-mottakeren fra Sagem (Sagem DTR 94250T HD RiksTV) vil være tilgjengelig i de fleste norske elektronikkbutikker og -kjeder i løpet av november.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Tom Ragnar Aulesjord, salgsdirektør for Sagem i Norge mobil: 908 86 000
tom.aulesjord@sagem.com

Sagem Communications har sitt hovedkontor i Frankrike, og fra 2008 er selskapet eid av det amerikanske risikokapitalselskapet The Gores Group. Sagem Communications er markedsledere i Europa og Sverige innen digital-tv-mottakere markedet. I 2002 startet selskapet et nordisk avdelingskontor i Stockholm og i 2007startet Sagem ett i Norge. Sagem fortsetter satsningen på det nordiske markedet i 2008 med digital-tv-mottakere, fotoprintere, fotorammer og DECT-telefoner. Se www.sagem.com for mer informasjon.

Sagem Communication Nordic AB
Philip Pedersensv. 1