Samsung ligger ett trinn foran: Samsungs nye 3G er enda mindre og lettere

Samsung ligger ett trinn foran: Samsungs nye 3G er enda mindre og lettere Betydelig mindre og lettere enn forgjengeren sin, med samme høye kvalitet og enda bedre egenskaper er Z107 beregnet på brukere som verdsetter stil og design i sin 3G-mobil. For noen måneder siden lanserte Samsung sin første 3G-mobil, Z105. Nå kommer oppfølgeren - Z107. Z107 er mindre og smidigere enn andre 3G-telefoner med sine mål på 89 x 48 x 25 mm og 115 gram. Størrelsen er nå stort sett som en vanlig GSM- mobil og kombinerer futuristisk videoteknologi med lekker, sammenleggbar design. Skallet med avrundede hjørner og matt sølv sammen med sobert indigoblått kjennetegner Z107. Dreibart VGA-kamera for videotelefoni - Å se den man snakker med i sanntid, videotelefoni, er en av 3G- egenskapene som forbrukere som liker å ligge i teknologisk forkant setter stor pris på. På Z107 er det midtplasserte vga-kameraet dreibart, og det er lett å både direktesende seg selv og vise omgivelsene til den en snakker med, sier Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for mobiltelefoner hos Samsung. Modellen har fotolampe for fotografering i mørkere miljøer. Det er også enkelt å sende bildemeldinger med Z107, legger Michael Alström til. I tillegg til å ringe videosamtaler er det også mulig å kople opp den bærbare datamaskinen sin med telefonen for raskt å laste ned nettsider eller sjekke e-posten med Z107. Men det går også an å sjekke e-posten sin direkte i telefonen med e-postklienten eller laste ned videoklipp eller streamet video med opptil 384 kilobits per sekund. Sammenleggbar med to fargeskjermer Den nye 3G-mobiltelefonen er sammenleggbar og har to fargeskjermer. Den indre er en tft-skjerm med hele 262 000 fager, og den ytre er en oled med 65 000 farger. Samsungs mål med 3G er å gi kunder og forbrukere den siste teknologien i kombinasjon med den mest innovative designen. Z107 understreker dette tydelig. Andre funksjoner er mms, gprs, java, infrarød overføring, wap 2.0, mp4/ aac og 64 polyfoniske (flerstemmige) ringesignaler. De utpregede 3G- funksjonene omfatter videoinnspilling (3gp/mpeg4), videotelefoni og bildemeldinger. Prisen i butikken ligger på rundt 5350 kr. Z107 kommer til butikkene i november. ____________________________________________________________________________ Hvis du har spørsmål eller ønsker mer informasjon, kan du ta kontakt med: Michael Alström, nordisk produktmarkedssjef for telekommunikasjon, m.alstrom@samsung.se, +46 8 590 966 44, +46 70 372 66 44 Pär Sveen, nordisk salgs- og markedsdirektør for telekommunikasjon, par.sveen@samsung.se, +46 8 590 966 46, +46 70 542 04 42 Arne Annaniassen, norgessjef, arne.annaniassen@samsung.no, 22 08 63 06, 90 65 95 01 Presseinformasjon på Internett:www.newsonline.se/samsung Bilder:www.samsung.se, gå til presserom Er du interessert i å motta fortløpende presseinformasjon fra Samsung?Send e-post tilsamsung@munzalenius.se ________________________________________________________________________________________________ Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er en av verdens største bedrifter innen elektronikk, med 88 000 ansatte i cirka 50 land. Salget oppgikk i 2003 til cirka 36,4 milliarder, og overskuddet var på fem milliarder USD. I 2003 var omsetningen for Samsung Electronics Nordic AB ca. 2,8 milliarder SEK. Bedriften har vært aktiv i Norden siden 1992 og har i dag ca. 80 ansatte. Antallet medarbeidere er fordoblet på to år. Produktsortimentet består av mobiltelefoner, monitorer, harddisker, CD- ROM, CD-R, DVD, TV, video, videokameraer, audio, mikrobølgeovner, kjøleskap, vaskemaskiner og skrivere. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/06/20041006BIT21270/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/06/20041006BIT21270/bild.html Bilde