Verdens første dvd med innspillbar harddisk

Ett enkelt tastetrykk gir pause i direktesendinger: Verdens første dvd med innspillbar harddisk Samsung lanserer nå verdens første dvd-spiller med innspillbar harddisk. Den hele 40 GB store harddisken rommer opptil 40 timers opptak fra tv. Med en ny pausefunksjon - Time Shift - kan tv-seeren instinktivt gjøre en pause direktesendningen. Telefonen ringer midt i nyhetssendingen. Men ta det med ro! Den nye pausefunksjonen gjør det enkelt å fortsette sendingen etter at samtalen er avsluttet. Pausefunksjonen aktiveres med et enkelt trykk på Time Shift-tasten. Da begynner opptaket på harddisken. Når telefonsamtalen er avsluttet, går du tilbake til sendingen og kan enten spille den av direkte eller langsomt hurtigspole i kapp med direktesendingen. Helt opptil 40 timer, som tilsvarer 10 videokassetter, kan tas opp og lagres på harddisken. Den laveste kvaliteten på den innspillbare harddisken er bedre enn en vanlig VHS-kassett. Og det finnes også to bedre opptakskvaliteter. Opptaksfunksjonen er utstyrt med Showview, timer og mulighet til å gjøre opptak i intervaller. Orden i kaos Samsungs nye dvd med innspillbar harddisk åpner for nye muligheter i kaoset med videokassetter, familiefotografier og cd-plater. Den kombinerte dvd-spilleren og harddisken er et underholdningssystem for hele familien. Det er ikke bare en avansert dvd-spiller, men også en digital videospiller som enkelt kan ta opp tv-programmer og spille og lagre tusenvis av melodier og jpeg-bilder. Bilder med høy oppløsning kan lagres direkte på harddisken for så å vises frem med samme kvalitet. Den kombinerte dvd-spilleren og harddisken kan også forvandles til en jukeboks, som kan brukes til å lagre tusenvis av melodier. Musikken kan samles og katalogiseres akkurat slik man ønsker det, for eksempel etter artist eller musikksjanger. Det er selvfølgelig også mulig å spille vanlige cd-er. Ved hjelp av spesialfunksjoner for å opprette digitale fotoalbum kan man vise jpeg-bilder fra en cd eller fra harddisken på tv-skjermen. Tusenvis av jpeg-bilder kan lagres, vises og organiseres med Photo Viewer. Apparatet støtter Kodak Photo CD. DVD H40E støtter dvd, cd, vcd, mp3, cd-r/rw og kommer i handelen i august. For flere spørsmål og mer informasjon, kontakt Samsung Electronics Nordic AB: www.newsonline.se/samsung Per Ståle Straumsheim, Senas AS, e-mail: pss@samsung.no, mobil +47-92 60 62 63, tel dir. +47-22 08 63 03 Kirsi Harju, markedssjef, e-mail: k.harju@samsung.se, mobil +46 703 72 66 36, tel dir. + 46 8 590 966 36 For bildemateriale og teknisk informasjon: www.samsung.no klikk på bildarkiv - "produktkategori" - bilder+gå - velg "produkt" Er du interessert i løpende presseinformasjon fra Samsung? Send et mail til samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, er et av verdens største konserner i elektronikkbransjen med 64.000 ansatte fordelt på ca. femti land. Omsetningen lå i 2001 på ca. 25 milliarder US dollar. For Samsung Electronics Nordic AB lå omsetningen i 2001 på ca. SEK 2 milliarder. Konsernet har vært aktivt i Norden siden 1992, og har i dag ca. 40 ansatte. Produktsortimentet består av monitorer, harddisker, CD-ROM, CD- R, DVD, TV, video, videokameraer, trådløse telefoner, GSM-telefoner, audio, mikrobølgeovner, kjøleskap, vaskemaskiner, MP3-spillere og kassaregistre. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT00780/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT00780/wkr0002.pdf