Book Salon lanseres i Norge for å hjelpe gründere i skjønnhets- og velværebransjen med å spare tid og vokse virksomheten sin

Over 1500 salonger bruker Book Salons betalings- og bookingtjenester fordi de sparer minst 100 timer i året for gründere samtidig som de reduserer stresset for en gründer.

OSLO, Norge (12. mai 2022) Book Salon, en finsk betalings- og bookingtjenesteleverandør som spesialiserer seg på hår-, skjønnhets- og velværeselskaper, lanserer virksomhet i Norge i mai 2022. Den finske oppstarten oppstartsbedriften gir gründere en komplett pakke med moderne verktøy for å drive en vellykket bedrift. Book Salon tilbyr betalingsterminaler og en betalingstjenester, i tillegg til en nettsidebygger, online bookingsystemer og kontant- og regnskapsrapporter.

Med støtte fra internasjonale investorer skal selskapet nå utvide sin virksomhet i Europa, med start i Norge, Sverige og Danmark. I motsetning til konkurrentene, som Timma, er Book Salon ikke bare en bookingtjeneste, men betjener også de generelle behovene bedre med sine fullt integrerte betalingstjenester.

“Vi er spente på vår nordiske ekspansjon. Estimat viser at 65 prosent av europeiske salonger ikke bruker noen digitale verktøy for å administrere virksomheten sin. Selv om vi i Norden er i forkant når det gjelder digitalisering, er det fortsatt tusenvis av salonger som ikke bruker noen digitale verktøy for å forbedre arbeidsflyten og redusere arbeidsmengden”, sier Harri Myllylä, administrerende direktør i Book Salon.

Å ikke ha digitale verktøy betyr tap i inntekt, potensielle problemer med å dele inntekten riktig mellom ulike salongarbeidere, og mer tid på administrasjonsarbeid, ikke selve kundebehandlingen. I tillegg viser data fra Book Salon fra over 1000 salonger at 52 prosent av timebestillingene skjer mellom klokka 17.00 og 09.00. Dette betyr at salonger som ikke bruker online booking- eller bookingapper, mest sannsynlig taper potensielt hundretusenvis av kroner i året for på avtaler som står tomme.

“Mange av salongene ville ha potensial for vekst, men de brukte tid på repeterende administrasjonsoppgaver som betyr tapt tid og inntekt. Vi ønsker å hjelpe de norske salongene med å vokse fra enpersonsshow til flermannsteam og salonglokasjoner” fortsetter Myllylä.

Book Salon har bevist sin popularitet med over 1500 kunder som genererte mer enn 750 000 kr i gjentakende månedlig inntekt (MRR) i mars 2022, et tall som hadde vokst over 20 prosent fra måned til måned det året. Deres NPS-poengsum (netto-anbefaler-prosent) er enestående 79, og mindre enn 1 prosent av kundene deres slutter.

Plattformens popularitet kan forklares med tilbakemeldinger fra kundeundersøkelsen deres. Ifølge tilbakemeldingene sparer plattformen gründeresalongeiere for over 100 arbeidstimer i året. Dessuten har tiden brukt på telefonen falt over 70 prosent til mindre enn 10 minutter per dag.

“Jeg pleide å bruke juleferien og til og med morsdagen på å jobbe gjennom feilene i betalingsrapportene. Det er som å være en privatetterforsker å prøve å finne ut hva som har skjedd når ingen kan huske hvor feilen ble gjort. De ansatte og jeg kastet bort dyrebar tid på dette hver uke. Med Book Salons systemer på plass, skjer ingenting av dette lenger. Plattformen deres er sofistikert og svarer til mine eksakte behov” sier Salla Priuska, gründer ved Royal Beauty Spa.

“Forretningsmodellen vår er basert på å hjelpe kundesalongene våre med å utvide virksomheten deres», bemerker Book Salons markedsføringssjef Seppo Noso. “Det faktum at teamet vårt er en blanding av tidligere fagfolk i skjønnhetssalonger og vellykkede gründere gjør at vi kan gjøre nettopp det.”

For ytterligere informasjon:

Mediesett med bilder

Harri Myllylä, CEO

Book Salon

harri@booksalon.com

Book Salon er en finsk betalings- og bookingtjenesteleverandør som spesialiserer seg på hår-, skjønnhets- og velværeselskaper. I tillegg til betalingsbehandling tilbyr Book Salon sine kunder digitale og helintegrerte løsninger for booking, kundebehandling og regnskap. Book Salon ble grunnlagt i 2016, og har samlet inn totalt 50 millioner kroner i finansiering og har over 1500 kunder innen skjønnhets- og helseindustrien. For mer informasjon, besøk: https://pro.booksalon.no/