JYSK velger RELEX Solutions for å støtte sine ambisiøse vekstplaner med AI-drevne etterspørselsprognoser

RELEX Solutions avanserte AI- og maskinlæringsfunksjoner vil støtte JYSKs stadig mer komplekse kort- og langsiktige etterspørselsprognoser, i deres vekst fra 3 200 til 5 000 butikker.

København/Brabrand (14. desember 2022) JYSK, en internasjonal retailkjede som selger “alt til hjemmet”, etablert i Danmark og den tredje største retaileren i Europa, har inngått samarbeid med RELEX Solutions, markedsledende leverandør av integrerte løsninger for forsyningskjede- og retailplanlegging, for å styrke etterspørselsprognosene for deres globale distribusjonssentre. I dag består JYSK-gruppen av mer enn 3 200 butikker i 48 land og leverer varer fra 10 distribusjonssentre over hele Europa. JYSKs ambisjon er å vokse til minst 5 000 butikker.

Etterspørselsprognoser er kritisk i den globale interiørbransjen. For å holde tritt med raske endringer i trender og sesongvariasjoner er nøyaktige og automatiserte etterspørselsprognoser avgjørende for de overordnede målene om å forbedre effektivitet og bærekraft samt redusere energiforbruk og svinn, samtidig som kundeopplevelsen forbedres.

RELEX’ løsning drives av AI og maskinlæring, og vil gjennom presise etterspørselsprognoser støtte JYSKs distribusjonssenter som betjener butikker, nettbutikker og B2B.

JYSK henter varer fra et bredt leverandørnettverk som hver opererer med store variasjoner i ledetider. Som en ekstra utfordring er det meste av JYSKs salg kampanjedrevet og sesongbasert. RELEX-løsningen vil hjelpe JYSK med å håndtere og forbedre resultatene av deres stadig mer komplekse kort- og langsiktige etterspørselsprognoser.

«Etter en nøye utvelgelsesprosess ble RELEX valgt på grunn av løsningens fleksibilitet som gjør det mulig for JYSK å ha full kontroll over prosessen samtidig som de drar nytte av prognoseforbedringer ved hjelp av state-of-the-art AI og maskinlæring,» sier Heine Sort, Flow of Goods Director i JYSK. «RELEX er den optimale partneren for å forbedre vår prognosenøyaktighet og planleggingsprosess ytterligere. Det er nødvendig for å støtte våre fremtidige vekstambisjoner og muliggjør våre primære mål om å tilby våre kunder en sømløs opplevelse.»

«Vårt partnerskap med RELEX er et tydelig bevis på JYSKs vilje til å innovere IT-landskapet med de beste løsningene, der moderne brukergrensesnitt, avanserte prognoser og tilpasningsevne er i forkant. Vi har blitt svært imponerte over deres kundefokus. RELEX forstår våre forretningsbehov og krav, og vi ser frem til å utnytte RELEX’ omfattende erfaring på markedet,» sier Keld Marott, CIO i JYSK.

«Vi er svært glade for å ønske JYSK velkommen som partner i vår voksende globale fellesskap av kunder innen hjem og interiør. Vi er beæret over tilliten JYSK har gitt oss og er glade for at de kan dra nytte av den målbare verdi og støtten vi gir mens de fortsetter på sin ambisiøse vekstreise,» sier Stefano Scandelli, Senior Vice President Sales EMEA & APAC i RELEX Solutions.

Media kit finnes her

For mer informasjon, kontakt:

Thea Jessen
RELEX Solutions
thea.jessen@relexsolutions.com

Åse Andersson
Communications Director
JYSK & LLG
aaan@jysk.com

Om JYSK

JYSK leverer et godt skandinavisk tilbud til alle innen søvn og boliginteriør. Vi er en internasjonal butikkjede med butikker og e-handel, og er en del av det familieeide Lars Larsen Group.

Vår grunnlegger, Lars Larsen åpnet sin første JYSK-butikk i Aarhus, Danmark i 1979. I dag har JYSK mer enn 3200 butikker i 48 land rundt om i verden. 27 land drives direkte av JYSK, mens de resterende 21 landene er en del av JYSK Franchise.

Med tusenvis av butikker over hele verden er det ofte JYSK-butikk i nærheten. Dette gjør det enkelt å utforske vårt sortiment og enkelt å ta med varene hjem. På nett har vi plass il enda flere produkter, og det er avgjørende for oss å gjøre det enkelt for kundene å kombinere vår flotte butikkservice med vårt brede nettsortinemt for å gi en best mulig handleopplevelse.

Dette krever fantastiske medarbeidere, og vår ambisjon er å være de ansattes førstevalg innen detaljhandel uansett hvor JYSK befinner seg. Det betyr at JYSK alltid skal være en attraktiv arbeidsplass og at våre ansatte trives med å jobbe hos oss.

Selv om JYSK i dag er en global virksomhet, styres selskapet basert på sine skandinaviske røtter. Dette gjenspeiles i vår bedriftskultur og måten vi driver forretning på.

Om RELEX Solutions

RELEX Solutions hjelper retailere og produsenter med å drive lønnsom vekst på tvers av alle salgs- og distribusjonskanaler ved å maksimere kundetilfredsheten og minimere driftskostnadene. Vår markedsledende, integrerte plattform for forsyningskjede- og retailplanlegging hjelper detaljister og produsenter med å tilpasse og optimere etterspørsel, merchandising, forsyningskjede og driftsplanlegging på tvers av hele verdikjeden. Oppnå rekordhøy tilgjengelighet, økt salg, forbedret bærekraft og best mulig avkastning på investeringen i varebeholdning, Space, bemanning og kapasitet. Ledende aktører som Europris, Circle K, XXL, Stokke, REMA Distribusjon, Felleskjøpet Agri og Hennig-Olsen Is har valgt RELEX for å optimere sine forsyningskjeder og retailplanlegging.

Besøk relexsolutions.com for mer informasjon.

Tags: