Legemiddelselskapet sanofi-aventis inn som en av hovedsamarbeidspartnerne til BNbank Oslo Maraton

Report this content

Sanofi-aventis Norge går nå inn som en av hovedsamarbeidspartnerne til SK Vidar foran BNbank Oslo Maraton 2009. Vi vil gjennom samarbeidet bidra til å sette fokus på helse og idrett. Som firma er vi en stor bidragsyter til den nasjonale folkehelsen: Vi setter alltid pasientenes helse og velvære i fokus. Nå ønsker vi også å sette de ansattes helse og trivsel i fokus, gjennom å leve firmaets verdi ”Because health matters” i praksis. Vi legger til rette for at alle ansatte skal bli i bedre form, få økt trivsel på jobb, og samles om et felles mål; BNbank Oslo Maraton 2009. Gjennom et tett samarbeide med SK Vidar foran BNbank Oslo Maraton 2009, vil vi bygge en sterk bedriftskultur for framtiden gjennom å øke de ansattes trivsel og motivasjon på jobb. Firmaet tilbyr nå et eget treningsopplegg og setter av tid til fysisk aktivtet i arbeidstiden. Det er stor entusiasme i firmaet om prosjektet, og de fleste ansatte deltar i folkefesten i Oslos gater under BNbank Oslo Maraton i september 2009. Om sanofi-aventis: Sanofi-aventis er Europas største og ett av verdens ledende legemiddelselskap. Vi er tilstede i 100 land verden over, og investerer årlig 40 milliarder kroner i å utvikle nye innovative legemidler for pasientens helse. Vårt globale hovedkontoret er i Paris, det norske hovedkontoret ligger på Lysaker, hvor vi er 70 ansatte. Noen av de viktigste behandlingsområdende våre er kreft, diabetes, hjerte-karsykdommer (herunder hjerteflimmer), sentralnervesystemet (MS og søvn) og vaksiner (i Europa gjennom sanofi-pasteur MSD). I tillegg er vi en voksende leverandør innen egenbehandling og reseptfrie legemidler, som f.eks. lokal smertebehandling.