• SAP Norway/

Report this content

SAP har kjøpt XL Reporter™ utviklet av norske iLytix Systems AS: SAP tilbyr ny og bedre løsning for små og mellomstore bedrifter ved hjelp av norsk teknologi ( Oslo, 12. januar 2005) SAP® Business One 2004 er nå tilgjengelig i 35 land. Den nye versjonen inkluderer rapporteringsverktøyet XL Reporter™ utviklet av det norske teknologiselskapet iLytix Systems AS. SAP har kjøpt teknologien og de ansatte i iLytix Systems AS. Den nye versjonen av SAP® Business One som er lansert, inneholder ny funksjonalitet for materialbehovsplanlegging (MRP), forbedret økonomifunksjonalitet, integrerte CRM- funksjoner, samt rapportering og business intelligence-funksjonalitet som utnytter Microsoft® Excel gjennom verktøyet XL Reporter™. SAP Business One gir små og mellomstore bedrifter muligheten til å håndtere forretningskritiske oppgaver med én programpakke. Det integrerte kunderelasjonssystemet og funksjonaliteten til styringssystemene sikrer kontroll og en strømlinjeformet interaksjon mellom salg, service og andre forretningskritiske områder. Gjennom integrasjon med Microsoft® Excel og Microsoft® Outlook tilbyr SAP Business One brukerne avansert rapportering, tilgang til kritiske data og mulighet til å styre virksomheten i sanntid. Med gjennomførte internasjonale standarder i tillegg til lokale tilpasninger for de enkelte land, er SAP Business One en unik global forretningsløsning for små og mellomstore bedrifter. Bedriftene vil kunne oppnå markante forbedringer i produktivitet og forretningskontroll ved bruk av det nye rapporteringsverktøyet i SAP Business One. XL Reporter™ gjør SAP Business One-informasjon umiddelbart tilgjengelig i Microsoft® Excel, noe som eliminerer tidkrevende eksport og re-formattering av data. Løsningen lar kundene enkelt lage nye eller modifisere eksisterende finansielle og forretningskritiske rapporter, og i tillegg kan det lages faste rutiner for automatisk leveranse av rapporter og analyser til ledelse, styre og andre nøkkelpersoner. Den nye XL Reporter™ er et rapporterings- og budsjetteringsverktøy kjøpt av SAP gjennom overtagelsen av Ilytix Systems AS. SAP har integrert og vil fortsette å integrere selskapet, eiendeler og ansatte i SAPs egen organisasjon som en del av avtalen. Den nye versjon av SAP Business One er tilgjengelig for nye kunder umiddelbart, og vil bli gjort tilgjengelig for eksisterende SAP Business One kunder gjennom standard vedlikeholdskontrakt. SAP planlegger å gjøre XL Reporter™ tilgjengelig med SAP Business One innen utgangen av 1. kvartal 2005. Om iLytix Systems AS iLytix Systems AS utvikler og selger programvare for finansiell rapportering. Selskapet holder til i Oslo og ble etablert i 2000. iLytix stod opprinnelig bak utviklingen av konsernrapporteringssystemet Solver, som i 1998 ble kjøpt av Microsoft Great Plains og omdøpt til Enterprise Reporting. www.ilytix.com Om SAP SAP er verdens største leverandør av forretningssystemer. Med over 24 450 kunder og 30 års erfaring fra 84 000 installasjoner i 120 land, har SAP større global utbredelse enn alle sine konkurrenter. SAP legger større ressurser i forskning og utvikling og kan derfor tilby løsninger som ligger i forkant av markedets krav. I tillegg har SAP mer enn 25 bransjeløsninger med spesialtilpasninger til hver enkelt bransje. SAP har bransjens mest omfattende og kompetente partnernettverk. Sammen tilbyr vi totalleveranser som omfatter rådgivning, implementering, infrastruktur, drift og finansiering – altså alt som trengs for en smertefri overgang fra dagens system. www.sap.com/norway For ytterligere informasjon, ta kontakt med: Hilde Solegaard, Business Development Director SAP Norge, mob: 95 02 13 02, e-post: hilde.solegaard@sap.com Morten Tønsberg, Daglig leder Ilytix Systems AS, mob: 91384184, e-post: morten.tonsberg@ilytix.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no