SAS Flight Academy AB har åpnet nytt treningssenter

Report this content

SAS Flight Academy AB har åpnet nytt treningssenter SAS Flight Academy AB har etablert et nytt treningssenter ved Gardermoen. Det nye treningssenteret åpnet 15. august 2004, men innvielsen vil være 7.oktober. Det finnes tre såkalte full flight simulators: B737NG, B737 Classic, og Dash8-100/300. Treningssenteret tilbyr i tillegg utdanning for kabinpersonale for tilsvarende flymaskiner. Anlegget er bygget i en moderne og luftig stil og inneholder blant annet klasserom, CBT-terminaler og rom for "briefing" och "debriefing". Våre kunder er blant annet SAS Braathens, Widerøe, Britannia, Sterling, Estonia Air og Norwegien Air Shuttle. - Åpningen av SAS Flight Academy Oslo er overenstemmelse med våre strategi å etablere treningssenter i nærheten av våre kunders hjemmebaser, sier Olof Bärve, VD for SAS Flight Academy. Det nye treningssenteret befester SAS Flight Academys posisjon som en av de ledende flytreningsleverandørene på det europeiske markedet. Selskapet har allerede to treningssenter som ligger i Stockholm og København der man tilbyr utdanning for piloter, kabinpersonal, flyteknikere og sjøbefal. SAS Flight Academy har simulatorer for tolv ulike flytyper, både regionalt og langdistansefly samt helikopter. For ytterligere informasjon vennligst kontakt Site Manager Andreas Tengelin på telefon +47 95715 960 eller e-post andreas.tengelin@sas.no. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/06/20041006BIT00260/wkr0001.pdf