Avtale mellom SAS Ground Services og bmi i Chicago

bmi, et av de største flyselskapene i Storbritannia, har signert en avtale med SAS Ground Services for bakkehåndtering på flyplassen O'Hare International Airport i Chicago. Avtalen gjelder fra 21. juni.

bmi opererer daglig med en avgang fra Chicago til Manchester med flytypen A330. SAS Ground Services ble valgt etter en omfattende anbudsrunde med flere aktører og representerer bmi's første endring innenfor bakkehåndteringsavtaler siden de startet sin operasjon på O'Hare i 2001. – Denne avtalen tillater bmi å realisere forbedret kostnadseffektivitet og service standard, sier Peter Thorn, General Manager Commercial bmi. Samarbeidet gjør det mulig med tidlig introduksjon av elektroniske billetter på ruten, som er en betydelig fordel for våre kunder. Det er også en fordel at passasjerservice forblir i et selskap som håndterer Star Alliance, med de synergier og den høye kompetanse det innebærer. – Vi er veldig glad for å få denne avtalen med bmi, og med det få nok en kunde med høy kvalitet, sier Flemming Alsing, ansvarlig for avtalen i SAS Ground Services International.