Gorm Frimannslund ny sjef SAS Ground Services Norge

Gorm Frimannslund er ansatt som administrerende direktør i SAS Ground Services Norway AS. Han er 44 år og er i dag driftsdirektør i Widerøe's Flyveselskap AS.

Frimannslund ble ansatt i Widerøe i 1987 i ruteplanseksjonen. Innen han tiltrådte som driftsdirektør og accountable manager i 2004 var han flyselskapets stasjonsansvarlige i ti år. Før det jobbet han i tre år som økonomisjef i kortbanedivisjonen.

Gorm Frimannslund har innehatt verv i Association European Airlines, der han i tre år ledet en arbeidsgruppe innen infrastruktur og miljøspørsmål. Han har en bachelor-grad fra Bedriftsøkonomisk Institutt.

– Med bred kjennskap til både bakkeservice og luftfartsindustrien er jeg overbevist om at Gorm Frimannslund kan bidra meget positivt til å utvikle vårt norske selskap videre, både i Norge og globalt, sier Hans-Otto Halvorsen, administrerende direktør for SAS Ground Services. Med Gorms erfaring fra store arbeidsintensive organisasjoner og kjøp og salg av ground handling tjenester har han en meget solid plattform for dette oppdraget.

SGS Norges nye sjef bor på Bøler i Oslo, er gift med Guri og far til to. I den delen av fritiden han ikke bruker på familien tar han seg gjerne en løpetur eller en skogstur i Østmarka utenfor Oslo.

Dato for tiltredelse er ikke besluttet, men blir i løpet av første kvartal 2007.