SAS Ground Services blir eget aksjeselskap

SAS Ground Services blir eget aksjeselskap Den 1. oktober 2004 etableres SAS Ground Services Norway (SGS) som eget aksjeselskap på samme måte som dannelsen av flyselskapet SAS Braathens. Etter etableringen vil SGS eies 100% av SAS konsernet. SGS leverer bakketjenester til om lag 50 ulike flyselskaper i Norge, er representert på 18 flyplasser og har 2500 medarbeidere. Det norske hovedkontoret holder til i Flyporten på Oslo Lufthavn Gardermoen. "SGS er en stor global aktør på et meget konkurranseutsatt marked, og vi er i høy grad avhengige av utviklingen innenfor flybransjen. SAS konsernet har ved etableringen av SGS som aksjeselskap valgt å satse ytterligere på bakkevirksomheten", sier administrerende direktør Ola H. Strand, ansvarlig for SAS Ground Services Norway. Virksomheten er en stor global aktør representert på 104 flyplasser i 34 land og leverer bakketjenester til 107 flyselskaper. Hvert år håndterer SGS drøyt 34 millioner passasjerer, 486 000 flyavganger, 292 000 tonn frakt og 72 000 tonn post. SGS har totalt ca 8000 medarbeidere, sin geografiske base i Skandinavia og tilbyr enten bakketjenester direkte til flyselskapet eller via representanter. "SGS er Skandinavias største selskap innenfor bakketjenester og totalleverandør av tjenester som passasjer- og bagasjehåndtering, flyplasservice, avising og lastekontroll m.m.", sier administrerende direktør Ola H. Strand. For ytterligere informasjon kontakt: Administrerende direktør Ola H. Strand på tlf: 95 71 80 42 eller e-post: ola-henrik.strand@sas.no SAS Ground Services ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/14/20040614BIT00400/wkr0001.pdf