SAS Ground Services og MyTravel Airways inngår fireårig samarbeidsavtale

MyTravel Airways og SAS Ground Services (SGS) har inngått en fireårig strategisk samarbeidsavtale om bakkehåndteringstjenester. Avtalen omfatter både passasjerservice og ramphåndtering.

SGS er nå prioritert leverandør for MyTravel Airways på flyplasser i Skandinavia. Avtalen legger også grunnlaget for et strategisk samarbeid på fly¬plasser utenfor Skandinavia.

Som følge av dette begynner SGS 1. april å håndtere MyTravel Airways på Malmö-Sturup. 1. mai skjer tilsvarende på Bergen lufthavn Flesland og Stavanger lufthavn Sola. De andre flyplassene MyTravel Airways flyr på i Skandinavia, håndteres allerede av SGS: Stockholm-Arlanda, Göteborg-Landvetter, Oslo lufthavn Gardermoen, Trondheim lufthavn Værnes og København.

– Vi ønsker å heve kvaliteten på servicen overfor våre reisende – særlig ved hjemkomsten – der rask håndtering av for eksempel bagasje er et fokusområde. Det utvidete samarbeidet gir oss også økonomiske fordeler og enhetlig håndtering på flyplassene i Skandinavia. Det forbedrer muligheten for å leve opp til vår visjon –"Luftens beste valg" – og vi ser frem til et godt samarbeid med SGS, sier Bent Erlandsen, operasjonell direktør for MyTravel Airways.

– Det er svært tilfredsstillende at det gode samarbeidet vi har med MyTravel Airways nå fordypes og utvides, sier Hans-Otto Halvorsen, administrerende direktør i SAS Ground Services. Det gir oss sammen enda bedre muligheter til å finne måter å forenkle og forbedre forholdene for dem som reiser med MyTravel Airways.