75 år stolte år i luften

For 75 år siden i dag, 1. august, så SAS dagens lys og er stolte av å ha fraktet passasjerer til, fra og innen Skandinavia i alle de årene. Skandinavia ville ikke vært det samme i dag uten et sterkt skandinavisk flyselskap, og vi skal naturligvis fortsette å spille en nøkkelrolle innen skandinavisk infrastruktur også i fremtiden.

Innovasjon har vært en naturlig del av SAS i alle disse årene. Fra verdens første flygning over Nordpolen, for å korte ned flytiden mellom kontinenter, til dagens og fremtidens satsing mot bærekraftig luftfart.

Våre nyeste stoltheter i SAS-flåten flyr med enda mer komfort, mindre støy og opptil 30% lavere kulldioksidutslipp – og er bare ett av mange initiativer på reisen mot bærekraftig luftfart. Denne reisen er helt avgjørende, og SAS skal i samarbeid med hele økosystemet beholde ledertrøyen på i dette arbeidet.

SAS er et selskap og i en bransje som lever av å bringe verden samme – vi har muligheten til å bygge broer og bidra til kunnskap og forståelse når mennesker møtes.

En varm takk til alle som har vært med å skape og heie på SAS gjennom 75 år. Vi gleder oss til de neste årene!

For ytterligere informasjon, kontakt SAS pressevakt:+47 64 81 88 00

SAS, Skandinavias ledende flyselskap med knutepunkt i Oslo, København og Stockholm, flyr til destinasjoner i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, ved å bruke mer bærekraftig flydrivstoff og vår moderne flåte med drivstoffeffektive fly. I tillegg til flytransport tilbyr SAS bakketjenester, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan med samarbeidende flyselskap tilby et stort antall reisemål over hele verden.