Apollo signerer rekordavtale med SAS

SAS og turoperatøren Apollo har signert en rekordstor avtale verdt 920 millioner svenske kroner som omfatter sommersesongen 2012. Avtalen dekker flygninger fra 16 forskjellige byer i Norge, Sverige og Danmark til mer enn 20 destinasjoner i Europa og Nord-Afrika.

Apollo og SAS fortsetter samarbeidet. Dette er klart etter at turoperatøren har sett over hvilke eksterne flysamarbeidspartnere, utover selskapets eget flyselskap Novair, som Apollo skal samarbeid med. Det som har vært avgjørende for Apollo har vært SAS prisbelønte punktlighet og høye servicenivå, som har gitt selskapets høyeste kundetilfredshet noen sinne. SAS fleksible flyflåte gjør det også mulig for Apollo å tilby direktefly fra en rekke regionale flyplasser.

- Vi er veldig stolte over å ha vunnet denne rekordstore avtalen, og kan tilby Apollo nye muligheter som direktefly fra flere skandinaviske destinasjoner. Dessuten setter vi stor pris på at de også har vurdert vår punktlighet i verdensklasse, slik at Apollo kan garantere sine kunder maksimal ferietid når de reiser på sine velfortjente ferier, sier Annelie Nässén, Vice President Leisure Sales SAS.

- For Apollo er flyproduktet naturligvis en veldig viktig del av det totale tilbudet til våre kunder. Vi har samarbeidet lenge med SAS og den kombinasjon av pris, kvalitet og tidtabeller som SAS kan levere har også denne gang vært avgjørende for vårt valg, sier Mats Dahlqvist, COO i Kuoni Nordic som eier Apollo.

Avtalen mellom SAS og Apollo omfatter ca 4000 flygninger med avganger fra 16 forskjellige byer i Norge, Sverige og Danmark til mer enn 20 destinasjoner i Europa og Nord-Afrika.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Knut Morten Johansen, informasjonssjef i Norge
Telefon: 95719211 eller e-mail: knut-morten.johansen@sas.no

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyreiser til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance og kan sammen med 26 partnere tilby over 1000 reisemål i over 175 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no.

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.