By på en oppgradering på din SAS-reise

Fra 25. april kan kunder hos SAS enkelt legge inn bud på en oppgradering til Plus eller Business.  Flere kunder får dermed større mulighet til å bruke SAS’ beste produkter.

SAS introduserer nå en enkel og smidig måte å legge inn bud på en oppgradering, enten flyreisen går til USA, Asia, Europa eller Norden. Det nye produktet heter SAS Upgrade, og man bestemmer selv hvor mye man vil by for en oppgradering til SAS Plus eller SAS Business. Det er også mulig å betale med EuroBonus-poeng. Med andre ord, SAS-kunder skal kun ta stilling til hvor mye de vil betale for å nyte godt av f.eks. fordelen av Lounge, Fast Track eller Sleeper Seat på sin neste reise. De med høyest bud får oppgraderingen.

- Vi jobber hele tiden med å utvikle nye og innovative tilbud til våre kunder. Nå gir vi kundene våre mulighet til å by på en oppgradering og gjøre en god handel. På den måten får flere av våre kunder langt større mulighet til å benytte SAS’ beste produkter, sier Stephanie Smitt Lindberg, produkt- og utviklingsdirektør i SAS.

Det vil være mulig å betale for oppgradering med både EuroBonus-poeng og betalingskort, og som noe helt nytt kan oppgraderinger på innenriks og i Europa også betales med EuroBonus-poeng. Det som også er nytt er at man tjener bonuspoeng på oppgraderingen. Flyreisen kan oppgraderes på reiser innen Norden og Europa til SAS Plus og til SAS Plus eller SAS Business på reiser til USA og Asia.

Man kan legge inn bud på en oppgradering straks etter booking og frem til 48 timer før avreise. Kundene vil få beskjed via e-post 36 timer før avreise dersom budet aksepteres. Man betaler kun etter at budet aksepteres. Man kan endre eller trekke budet frem til 48 timer før avreise.

Ved oppgradering til SAS Plus får man en rekke fordeler, blant annet: Fast Track (raskere sikkerhetskontroll), lounge (med WiFi, datamaskiner, behagelig miljø, mat, drikkevarer, aviser osv.), mat og drikkevarer ombord samt flere EuroBonus-poeng.

Med en oppgradering til SAS Business får man i tillegg flere fordeler, bl.a. Sleeper Seat (et komfortabelt flysete som kan forvandles til en seng om natten), Comfort kit, restaurantopplevelse om bord og enda flere EuroBonus-poeng.

Den nye oppgraderingssiden fins fra 25. april på www.sas.no/upgrade.

Leverandøren bak den nye oppgraderingsmuligheten er Plusgrade. SAS Upgrade erstatter oppgradering via Optiontown.  Muligheten til å kjøpe oppgradering på flyplassen vil fortsatt finnes, og oppgradering kan kjøpes fra 22 timer før avreise.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt SAS pressevakt: 47 64 81 88 00

SAS ble stiftet i 1946 og har i år 70 års jubileum som Skandinavias foretrukne og største flyselskap. SAS flyr til mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er en av de stiftende medlemmer av verdens største globale flyselskapsallianse - Star Alliance ™. Sammen med våre 27 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinationer i 192 land verden over. For mer information, besøk: www.sasgroup.net  #SAS70

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.