Fornyet samarbeid mellom SAS og Redd Barna

Report this content

Fornyet samarbeid mellom SAS og Redd Barna SAS og Redd Barna i Norge, Red Barnet i Danmark og Rädda Barnen i Sverige fortsetter det langsiktige samarbeidet som ble innledet i 1998. Det fornyede samarbeidet vil gjelde frem til 31. desember 2004. Redd Barna i de tre landene og SAS vil gjennom samarbeidet skape ressurser som skal føre til varige forbedringer for barns rett til et verdig liv, som det er bekrevet i Redd Barnas grunnleggende prinsipper som bygger på FNs konvensjon om barns rettigheter. SAS står for den økonomiske garantien og for å gjøre det mulig for medarbeiderne i SAS og SAS' kunder (ca. 22 millioner passasjerer i året) å bidra etter eget engasjement. De beløp som stilles til rådighet for Redd Barna skal brukes innenfor området "Barn i krig og på flukt". SAS' økonomiske garanti betyr at Redd Barna i de tre landene samlet mottar 6 millioner kroner årlig fra 2001 til 2005. -Samarbeidet mellom Redd Barna og SAS er en viktig del av SAS' engasjement i samfunnet. Redd Barna har en lang skandinavisk tradisjon og står for noe meget positivt., sier personaldirektør i SAS Gruppen Bernhard Rikardsen. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/01/20001201BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/01/20001201BIT00130/bit0002.pdf