I dag åpner SAS rute til Miami

I dag og i morgen innvier SAS sine to nye direkteruter til Miami fra Oslo og København. Skandinaviske passasjerer har tatt godt imot destinasjonen allerede, og de to første flyene tar av etter behørig markering før avgang.

I dag onsdag 28. september var det ruten Oslo-Miami som ble innviet på OSL, og i morgen torsdag 29. september er det ruten København-Miami som introduseres på Kastrup. Med amerikanske pannekaker og mocktails ved utgangen, og den røde snoren – byttet ut med en SAS-blå snor – ble selvfølgelig klippet før avgang på OSL kl 08:30.

-  Vi har virkelig sett frem til åpningen av rutene til Miami. Passasjerene våre har allerede tatt godt imot destinasjonen, og vi fyller opp flyene utover høsten. Vi prøver alltid å gi kundene våre en unik og ekstra reiseopplevelse med SAS. For eksempel ved å tilby helt nye kabiner, mulighet for fast track gjennom sikkerhetskontrollen, lekre lounger før flyreisen og den beste europeiske reiseappen, sier Eivind Roald, konserndirektør for SAS’ kommersielle virksomhet.

SAS med flest direkteavganger fra Skandinavia

Begge helårsrutene til Miami International Airport vil bli betjent med Airbus 330-300, som er innredet med helt ny topp moderne kabin, som har blitt særdeles godt mottat blant de reisende.

Miami-ruten betjenes tre ganger i uken fra København – mandag, torsdag og lørdag, og fra Oslo fire ganger i uken – tirsdag, onsdag, fredag og søndag. Dessuten tilbyr SAS en rutetabel som er tilpasset gode forbindelser til og fra et stort antall norske og skandinaviske byer via OSL. Fra danske, skandinaviske og nordeuropeiske lufthavner er det gode forbindelser via Københavns Lufthavn.

Med Miami-rutene har SAS nå syv direkteruter til USA, og fire av disse har blitt åpnet i 2016. I tillegg til de to nye rutene fra Oslo og København til Miami, åpnet SAS en direkterute fra Stockholm til Los Angeles den 14. mars, og fra København til Boston den 29. mars.

Rutetabell Oslo-Miami

Fra Oslo: Avreise tirsdag, onsdag, fredag og søndag SK955 kl. 9:40 med ankomst til Miami kl. 13.50.

Fra Miami: Avreise mandag, tirsdag, torsdag og lørdag SK956 kl. 15:50 med ankomst til Oslo kl. 7.05 neste dag

Rutetabell København-Miami

Fra København: Avreise mandag, torsdag og lørdag SK953 kl. 9.35 med ankomst til Miami kl. 13.50.

Fra Miami: Avreise onsdag, fredag og søndag SK954 kl. 15.50 med ankomst til København 7.10 neste dag.

.

For ytterligere opplysninger, vennligst kontakt
SAS presseavdeling +47 64 81 88 00

SAS ble stiftet i 1946 og har i år 70 års jubileum som Skandinavias foretrukne og største flyselskap. SAS flyr til mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er en av de stiftende medlemmer av verdens største globale flyselskapsallianse - Star Alliance ™. Sammen med våre 27 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinationer i 192 land verden over. For mer information, besøk: www.sasgroup.net  #SAS70