• SAS/

Kahoot-gründer er mentor for vinneren av SAS Scholarship - Stian Sandø

Johan Brand, gründer og daglig leder i Kahoot!, er mentor for den norske vinneren i SAS Scholarship - Stian Sandø, gründer av mobilappen Flare. SAS Scholarship har som formål å muliggjøre betydningsfulle møter, gjøre reisemål tilgjengelig og bidra med inspirasjon til personer som vil forandre verden på en holdbar måte.

SAS Scholarship er et program der tre vinnere med holdbare og innovative ideer og en ambisjon om å forbedre verden, kobles sammen med innflytelsesrike mentorer. Sammen skreddersyr hver vinner og mentor en reise verden rundt. Mentorene støtter med kunnskap, erfaring og sitt nettverk, og sammen med SAS skapes unike reiser og opplevelser som kan bidra til realisering av hver enkelt idé. Den norske vinnende ideen, Flare, er en mobilapp som bygger på et nettverk av brukere som ved behov kan hjelpe hverandre i utrygge situasjoner. Medgründer i denne mobilappen, Stian Sandø, ble tildelt Johan Brand, gründer av Kahoot!, som mentor.

-Jag ser et stor potensial i Flare og håper, ut fra min erfaring med å lansere et produkt internasjonalt, å kunne bidra til fortsatt utvikling av appen, sier Johan Brand, gründer av Kahoot!.

-Det har vært veldig verdifullt å få innsikt i Johans erfaringer og nettverk, og få inspirasjon til å utvikle Flare gjennom reisene slik at flere brukere kan føle seg trygge, sier Stian Sandø.

-SAS håper at vi gjennom SAS Scholarship skal kunne hjelpe og inspirere Flare til å utvikle produktet videre. Å få folk til å føle seg trygg og sikker i hverdagen er avgjørende for enkeltpersoners og samfunnets utvikling. Mobilappen Flare er et innovativt produkt som sikrer akkurat det. Dette er i tråd med SAS sine verdier, som har sikkerhet som høyeste prioritet, sier Didrik Fjeldstad, VP Brand & Marketing på SAS.

Om SAS Scholarship

SAS Scholarship ble kunngjort høsten 2017 med det formål å muliggjøre betydningsfulle møter, gjøre reisemål tilgjengelig og bidra med inspirasjon til personer som vil forandre verden på en holdbar måte. Tre vinnere er utpekt, i Sverige, Danmark og Norge, og de er koblet sammen med innflytelsesrike mentorer. Sammen har hver enkelt vinner og mentor skreddersydd en reise verden rundt. Mentorene støtter med kunnskap, erfaring og sitt nettverk, og sammen med SAS skapes unike reiser og opplevelser som kan bidra til å virkeliggjøre ideene. http://www.sasscholarship.com

Om Flare

Flare er en mobilapp som bygger på et nettverk av brukere som ved behov kan hjelpe hverandre. I en utrygg situasjon trykker brukeren på en hjelp-knapp på sin mobiltelefon. Det sendes ut en melding til registrerte brukere som befinner seg i nærheten, som får informasjon om at noen trenger hjelp, og veibeskrivelse til det aktuelle stedet.

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no

SAS ble stiftet i 1946 og er Skandinavias foretrukne flyselskap. SAS flyr til mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er en av de stiftende medlemmer av verdens største globale flyselskapsallianse - Star Alliance ™. Sammen med våre partnere flyr vi til mer enn 1300 destinationer i 191 land verden over. For mer information, besøk: www.sasgroup.net