Konkurransetilsynet hos SAS Braathens

Report this content

Konkurransetilsynet hos SAS Braathens SAS Braathens' kontorer på Fornebu i Bærum ble i formiddag oppsøkt av en delegasjon fra Konkurransetilsynet. Saken har sammenheng med tilsynets granskning av selskapets prisstrategi i det norske markedet og vurdering av spørsmålet om misbruk av dominerende stilling. Konkurransetilsynet påpeker at gjennomføring av slik bevissikring ikke betyr at SAS Braathens adferd er i strid med konkurransereglene, og danner ikke grunnlag for å si noe om utfallet av etterforskningen. Tilsynet har så langt i år gjennomført flere tilsvarende besøk hos norske bedrifter. For mer informasjon, vennligst ta kontakt med: Cathrine Foss Stene, Kommunikasjonsdirektør SAS Braathens +47 9571 5516 Siv Meisingseth, Informasjonssjef SAS Braathens +47 9571 6145 Knut Løvstuhagen, Senior Informasjonsrådgiver SAS Braathens +47 4821 5005 ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/22/20040622BIT00220/wkr0001.pdf