Mer moderne service om bord med Scandinavian Direct

Report this content

Mer moderne service om bord med Scandinavian Direct I forbindelse med lanseringen av Scandinavian Direct, forandrer SAS sin service ombord. Det blir kun èn klasse og alle passasjerer får samme service. Forandringen på servicekonseptet ombord, likeledes øvrige forandringer, bygger først og fremst på kundeundersøkelser som SAS har foretatt. - Våre kundeundersøkelser viser tydelig at kundene vil ha en forandring først og fremst på de korte reisene. De vil ha et enklere produkt til en lavere pris, konstaterer Ulf Ingnäs, ansvarlig for SAS' service ombord. De frekvente reisende som reiser kortere strekninger, vil ha en så smidig reise som mulig. De etterspør et mer effektivt og smartere produkt. - Med kundenes ønsker, men også med SAS' krav til å spare som retningslinjer, har vi tatt frem et nytt servicekonsept om bord som er tilpasset kortere flytider. Konseptet lanseres til å begynne med på de interskandinaviske linjene, samt alle innenriks linjer. Frokosten er viktig Servicekonseptet på Scandinavian Direct varierer etter flygningens lengde. En viktig del av konseptet er frokosten som serveres på alle flygninger frem til klokken 09:30. - Flytiden er avgjørende for hva vi kan servere om bord. På en flygning som varer 50 minutter eller kortere er den aktuelle serveringstiden begrenset til cirka 12-15 minutter. Vår ambisjon er at passasjerene også på disse linjene skal kunne innta sin frokost uten å føle seg stresset, sier Ulf Ingnäs. Enkelhet og variasjon Det nye konseptet er tidsmessig inndelt i to perioder; frokosttid og øvrig tid på døgnet. Dagens servicekonsept er inndelt i fem tidsperioder. Nå satser SAS i stedet på to konsepter, men med større variasjon i utformingen av disse. - Våre frekvente reisende reiser ofte på samme tidspunkt og ser heller at vi varierer i utforming enn ulike konsepter utover dagen, forteller Ulf Ingnäs og fortsetter: - Matinnretningen henter inspirasjon fra hele verdens hurtigmatstrender. Vi vil ha femulike temaer - asiatisk, skandinavisk, middelhavet, "fusion" og vegetar. Ut i fra disse temaene skaper vi snacks, sandwicher og wraps. Til måltidene serveres juice, vann, kaffe og te. Øl og vin serveres på etterspørsel. Beslutningen grunner i både kundeundersøkelsene og den veldig korte serveringstiden som er på de korte flygningene. De fleste forretningsreisende vil ha færre forstyrrelsesmomenter under sin reise. Fredagsekstra På fredag ettermiddag etter klokken 16.00 tilbyr Scandianvian Direct et spesialopplegg med navnet "Friday Night Special". - Det kan for eksempel være "American Friday" med hamburger," Italian Friday" med pizzabiter eller "Danish Friday" med pølse, brød og øl, forteller Ulf Ingnäs. For mer informasjon, vennligst kontakt: Ulf Ingnäs, ansvarlig for SAS service ombord, tlf +46 8 797 17 08 eller +46 709 97 17 08 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT00300/wkr0002.pdf