Ny administrerende direktor og konsernsjef i SAS

Report this content

Ny administrerende direktør og konsernsjef i SAS SAS' styre har i dag utnevnt Jørgen Lindegaard, for tiden adm.dir. og konsernsjef i danske GN Store Nord A/S, til ny administrerende direktør og konsernsjef i SAS. Han tiltrer sin nye stilling den 1. Juni 2001. Jan Stenberg forlater SAS i henhold til sin avtale ved halvårsskiftet 2001 etter drøyt syv år som administrerende direktør og konsernsjef. Jørgen Lindegaard er født i 1948 og er sivilingeniør. Han har bakgrunn innen telekommunikasjon og har siden 1975 hatt en rekke stillinger, blant annet som adm.dir. i Fyns Telefon A/S, Københavns Telefon A/S og som direktør i Tele Danmark. Han kom til GN Store Nord i 1996, og har vært adm.dir. og konsernsjef siden 1997. GN Store Nord er en av Danmarks største teknologibedrifter og har sin virksomhet innen områdene høreapparater, telefonheadsets og testutstyr for telekommunikasjon i mer enn 70 land. GN Store Nord er notert på børsene i København og London, og aksjen er en av de mest omsatte i Danmark. - Jørgen Lindegaard har vist gode lederegenskaper i bedrifter i sterk utvikling og endring. SAS vil kunne dra nytte av hans kommunikative evner både i det interne utviklingsarbeidet og i relasjoner med kunder og aksjemarked, sier Bo Berggren, styreleder i SAS Konsortiet. For foto av Jørgen Lindegaard: http://www.scandinavian.net/company/newsfacts/press/latest.asp Pressekonferanse: SAS' styre inviterer til pressekonferanse i dag, torsdag 23. November kl.15.00 på SAS' hovedkontor på Frösundavik i Stockholm. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/23/20001123BIT00390/bit0002.pdf