Nytt distribusjonskonsept gir lavere pris via Internett

Report this content

Nytt distribusjonskonsept gir lavere pris via Internett SAS Airline har besluttet å innføre et nytt distribusjonskonsept i Skandinavia 1. januar 2003. Da går flyselskapet over til nettopriser og senker samtidig prisene med tidligere innbakte provisjonsbeløp. Samtidig begynner SAS Airline og reisebyråer å ta betalt for sine tjenester av kundene, noe som de fleste reisebyråer i Skandinavia gjør allerede i dag. Fra nyttår varierer altså prisen for SAS-reisen avhengig av kundens valg av salgskanal og servicenivå. Hos SAS Airline blir det billigere å bestille reisen via Internett enn via telefonsalg. - Vi mener at konseptet leder til økt priskonkurranse og effektivitet i reisebransjen, noe som kommer de reisende til gode, sier Søren Jespersen, ansvarlig for SAS Airlines salg. Beslutningen ble tatt etter en omfattende dialog med reisebyråer og bransjeforeninger. - Reisebyråene er SAS Airlines største og viktigste salgskanal og vi satser på langsiktig samarbeid med dem, sier Søren Jespersen. Derfor er det spesielt gledelig at det nye opplegget har fått sterk støtte fra de fleste involverte parter, sier Jespersen. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Bjørn Lunde, Vice President World Sales Region Norway tlf. 9571 6412 INFORMASJONSAVDELINGEN ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00800/wkr0002.pdf