Rundreise med fly i sommer !

Rundreise med fly i sommer ! - 38 land og 206 destinasjoner åpne for alle aldre - Eldre som ung kan i perioden 14. juni til 21. august flyhaike i Europa. Med årets rundreisepass, Get Around Europe, tilbyr 17 flyselskap til sammen 206 destinasjoner i 38 land. Get Around Europe ble introdusert i 1997 som et samarbeid mellom syv flyselskap som sammen kunne tilby 131 destinasjoner. Siden introduksjonen bestemte SAS at flyhaikingen skulle være åpen for alle aldre. Storbyer er populært SAS' kundeundersøkelser viser at det ikke bare er ungdom som gjerne prøver Get Around Europe. - Gjennomsnittsalderen i fjor sommer var 42 år og nesten 60 prosent reiste to og to sammen. Nærmere en tredjedel valgte å flyhaike på egen hånd, sier Anders Burholm, i SAS markedsavdeling i Sverige. - Å flyhaike er den nye tidens måte å se Europa på. Den typiske reisende besøker først Europas storbyer for å ta del i den rike kulturen og fornøyelsestilbudet. Mange passer også på å ta en ekstra tur for å hilse på slekt og venner, tilføyer Anders Burholm. De mest populære stedene i fjor var Amsterdam, Barcelona, London, Madrid og Paris. Noen priseksempler, inkludert skatter og avgifter: Oslo-London-Paris-Madrid-København-Oslo 4 609,-kr Bergen-København-Roma-Venezia-København-Bergen 4 173,-kr Stavanger-København-London-Paris-Madrid-København-Stavanger 5 391,-kr Prisen avhenger av lengden på hver flystrekning. For å benytte rundreisepasset i Europa må man ha minst to 24-timers stopp utenfor Norden og være borte minst en natt mellom lørdag og søndag. Den reisende har mulighet til å booke om billetten to ganger, men ikke på første strekning. Get Around Europe blir lagt ut for salg den 3. mai og kan kjøpes frem til den 10. august. Reservasjonen må gjøres minst syv dager før avreise og betalingen innen tre dager etter bestilling. På www.sas.no kan man fra den 3. mai planlegge sin reise ved hjelp av et interaktivt Europakart. For mer informasjon, vennligst kontakt: Anders Burholm, markedsavdelingen i SAS Sverige, telefon + 46 8 797 26 20 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/03/20010502BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/03/20010502BIT00380/bit0001.pdf