• SAS/

SAS' konsernledelse fulltallig Gunilla Berg og John S. Dueholm nye medlemmer

SAS' konsernledelse fulltallig Gunilla Berg og John S. Dueholm nye medlemmer To nye medlemmer i SAS' konsernledelse ble utnevnt på dagens styremøte. Gunilla Berg blir ny Chief Financial Officer i SAS-konsernet. John S. Dueholm får ansvaret for området Airline Support og Airline Related Businesses. SAS' konsernledelse er nå fulltallig. SAS' ledelsesorganisasjon følger den forretningsstruktur som ble innført 1.juli 2002, og som er en logisk konsekvens av gjennomførte kjøp av blant annet Braathens og Spanair. For å oppnå en tydelig rollefordeling mellom konsernets flyselskaper, flyrelaterte virksomheter og hoteller, styres konsernet innen områdene Scandinavian Airlines, Subsidiary & Affiliated Airlines & Hotels og Airline Support & Airline Related Businesses. Den nye konsernledelsen består av: Jørgen Lindegaard, Administrerende direktør og konsernsjef, og inntil videre også Chief Operating Officer i Scandinavian Airlines. Gunnar Reitan, Visekonsernsjef, ansvarlig for Subsidiary & Affiliated Airlines & Hotels, blant andre flyselskapene Braathens, Widerøe og Spanair, samt hotellvirksomheten i Rezidor SAS Hospitality. Gunilla Berg, Konserndirektør, Chief Financial Officer John S. Dueholm, Konserndirektør, ansvarlig for Airline Support & Airline Related Businesses, blant annet SAS Cargo, Scandinavian Ground Services, Scandinavian Technical Services, Scandinavian World Sales og Scandinavian IT Group. Bernhard Rikardsen, Konserndirektør, ansvarlig for Corporate Administration & Support, inkludert blant annet Human Resources, Corporate Communications samt konsernets støttefunksjoner. - Vi er meget fornøyd med at vi har knyttet to så kompetente og erfarne medarbeidere til SAS, sier konsernsjef Jørgen Lindegaard. - Vi befinner oss i en periode der omfattende forandringer skal gjennomføres og der en av hovedoppgavene er å oppnå ytterligere resultatforbedringer. Dette skal skje gjennom å ivareta de forretningsmulighetene som finnes i respektive enheter, og på en mer effektiv måte la felles ressurser komme hele konsernet tilgode. Gunilla og John kommer begge til å bidra til at dette arbeidet drives målrettet, sier Lindegaard. Gunilla Berg er siviløkonom, født 1960. Hennes karriére har gått via ulike posisjoner innen bank og industri, senest som CFO og viseadministrerende direktør i det svenske Kooperativa Förbundet. Gunilla begynner i sin nye stilling i SAS 16. september. John S. Dueholm er siviløkonom, født 1951, og har en bakgrunn blant annet i SAS Data og som sjef i 1996-98 for SAS' Tekniske Divisjon. Han kommer fra stillingen som konserndirektør i Group4Falck. John begynner i sin nye stilling i SAS 1. september. For ytterligere informasjon, kontakt: Bertil Ternert, Director Public & Media, tel. + 46 70 99 72 081 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/07/20020807BIT00290/wkr0002.pdf