SAS åpner 45 nye ruter i 2013

SAS åpner hele 45 nye ruter i løpet av 2013. Dette betyr direktefly til nye spennende reisemål fra både hovedflyplassene og flere av de regionale flyplassene i de nordiske landene. I tillegg øker SAS også frekvensene på et antall innenriks- og europaruter.

- Mange av kundene våre velger SAS både for tjenestereiser og privat. De setter pris på blant annet vårt omfattende nettverk, våre tidsbesparende tjenester og vår prisbelønte punktlighet. Derfor er vi ekstra stolte over å tilby våre kunder hele 45 nye ruter å velge blant i 2013, sier Eivind Roald, salg- og markedsdirektør i SAS.

Ekspansjonen er helt i tråd med SAS målsetting om å se hele individets reisebehov.

-  Med denne satsningen er vi i gang med å styrke SAS for fremtiden, og demonstrerer at vi har en offensiv holdning til å tilby våre kunder et attraktivt produkt. De nye destinasjonene innebærer også at vi fortsetter å være det selskapet som er Nordens største tilbyder av flyreiser, sier Roald.

Salgsstart for de nye rutene skjer suksessivt i løpet av mandag 26. november.

Nye ruter fra Norge:
Fra Oslo til Salzburg, Berlin, Budapest, Santorini, Cagliari, Palermo, Pristina, Valencia, Malta, Lisbon, Athens, Tenerifa, Pula
Fra Bergen til Dubrovnik, Antalya
Fra Trondheim til Split
Fra Stavanger til Antalya

Nye ruter fra Sverige:
Fra Stockholm til Innsbruck, Pula, Palermo, Cagliari, Thessaloniki, Tel Aviv, Pristina, Alanya
Fra Gøteborg til Nice, Pristina, Östersund

Nye ruter fra Danmark:
Fra København til San Francisco, Budapest, Prague, Biarritz, Newcastle, Cagliari, Palermo, Alanya, Thessaloniki, Pula

Nye ruter fra Finland:
Fra Helsingfors til Paris, Rome, Prague, Geneva, Östersund
Fra Turku til Kittilä
Fra Tampere til Kittilä

I tillegg til de 45 nye rutene øker SAS i 2013 også frekvensene på mange av de nåværende innenriks- og europarutene.

Se også http://www.sas.no/Tilbud-og-priser/Nye-ruter/

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Tormod Sandstø, pressekontakt i Norge
Telefon: 95718586 og  e-mail: tormod.sandsto@sas.no

www.twitter.com/SAS og www.facebook.com/SASSAS