SAS åpner Café Lounge på nye Bergen lufthavn Flesland

Fra og med 17. august kan SAS-reisende nyte godt av det etterspurte konseptet SAS Café Lounge på nye Bergen lufthavn Flesland. Dette gir SAS-reisende tilgang til et fresht og dedikert område i avgangshallen, der man kan koble seg til gratis WiFi for å jobbe, se film, chatte med venner og kolleger, eller ta en matbit og noe å drikke mens man venter på flyet.

Åpningen markeres med enkel servering fra kl. 12.00 og alle reisende er velkommen inn på åpningsdagen.

-       Som en del av vår visjon om å gjøre livet enklere for reisende til, fra og innen Skandinavia, investerer vi i SAS-lounger som gir passasjerene våre et stille, eksklusivt sted å jobbe og slappe av før flighten. Resultatet blir en stadig forbedring av SAS sitt tilbud til Plus/Business-reisende, medlemmer og 29 millioner passasjerer årlig, sier Marianne Orderud, markedssjef for SAS i Norge.

SAS er i ferd med å oppgradere loungene i bl.a. New York, Chicago og Paris. I høst åpner også Europas mest innovative lounge på OSL – og setter med det en ny standard for reiseopplevelsen.

SAS Cafè Lounge i Bergen er på ca 100 kvadratmeter og ligger lett tilgjengelig til venstre etter sikkerhetssjekken på den nye terminalen, som også åpner 17. august. I SAS Café Lounge kan de reisende nyte godt av gratis trådløst internett, servering av drikke og enkel mat, lese aviser og magasiner i SAS-appen, samt lade pc-er, mobiler og annet elektronisk utstyr.

Kort om nye Bergen lufthavn Flesland

Med åpningen av en helt ny terminal, er det meste nytt på Flesland. Reisende får nå en moderne og velfungerende flyplass, med kapasitet opp mot 10 millioner passasjerer i året. Flyplassen har en utforming og tekniske løsninger som gir store energibesparelser og miljøgevinster. God planlegging har lagt til rette for god flyt for de reisende og flyselskapene, og en naturlig universell utforming (kilde: Avinor).

Les mer på avinor.no

Hvordan får jeg tilgang til SAS Café Lounge?

SAS Café Lounge er et dedikert produkt for SAS’ premiumkunder (SAS Plus og EuroBonus Diamant- og Gullmedlemmer, samt Star Alliance Gullmedlemmer).

EuroBonus Diamant- and Gullmedlemmer kan også ta med en gjest eller nær familie, maksimalt fire personer.

SAS Café Lounge er åpent syv dager i uken og åpningstidene følger SAS’ flight schedule.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
SAS presseavdeling på telefon +47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no

SAS ble stiftet i 1946 og er Skandinavias foretrukne flyselskap. SAS flyr til mer enn 100 destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er en av de stiftende medlemmer av verdens største globale flyselskapsallianse - Star Alliance ™. Sammen med våre partnere flyr vi til mer enn 1300 destinationer i 191 land verden over. For mer information, besøk: www.sasgroup.net

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.