SAS åpner ny rute til Los Angeles fra København

I januar 2020 åpner SAS en daglig helårsrute til Los Angeles fra København. Ruten vil gi gode forbindelser til og fra flere norske byer, med oppstart 13. januar 2020.

SAS møter nå etterspørselen fra kunder i den folkerike regionen i og rundt Danmark, samtidig som at mange norske byer får en bedre forbindelse til den amerikanske vestkysten. Byene Trondheim, Bergen, Stavanger, Kristiansand og Oslo får nå effektive forbindelser med Los Angeles via København.

- Vi åpner en helårsrute til Los Angeles fra København som vil koble en stor region med mange skandinaviske byer til den amerikanske vestkysten. Med attraktive avgangstider og effektive forbindelser vil også reisende fra USA lett kunne reise til flere byer langs norskekysten, sier finansdirektør i SAS, Torbjørn Wist.

SAS har i noen år fløyet fra Stockholm til Los Angeles, men velger nå å flytte ruten basert på bedre forutsetninger og trafikkgrunnlag som vil innebære daglige avganger fra København.

- Los Angeles er en av de mest etterspurte interkontinentale rutene til og fra Skandinavia. Det er en viktig rute som nå får en daglig forbindelse med avgangstider som gjør reisen både mer effektiv og behagelig, sier Torbjørn Wist.

Billetter i salg fra 3. september 2019, med første flyvning 13. januar 2020.

For ytterligere informasjon, kontakt SAS pressetelefon: + 47 64 81 88 00

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance ™ og sammen med våre 27 partnere flyr vi til flere enn 1300 destinasjoner i 190 land. I tråd med SAS´ skandinaviske verdier og ambisiøse bærekraftsprogram, investerer selskapet i nye fly til 52 mrd, og avansert biodrivstoff i et omfang tilsvarende alle SAS´ innenriksflyvninger i Norge, Sverige og Danmark innen 2030. SAS CO2 kompenserer reisene til alle ungdommer og EuroBonus-medlemmer.

SAS flyr mer enn 30 millioner passasjerer i året fra, til og innenfor Skandinavia. For mer informasjon: www.sas.no.

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.