SAS-appen oppgradert til Apple Watch

Når Apple vil lansere sin Apple Watch oppgraderer SAS samtidig sin app til Apple Watch funksjonalitet. Kundene får dermed mulighet til å bruke den nyeste teknologien på markedet på flyreisen.

Siden Apple annonserte Apple Watch, har SAS jobbet med en oppgradering av SAS-appen, for at mange av de aktiviteter og opplysninger man har på telefonen, også blir synlige i Apple Watch, som for eksempel ombordstigningskortet. Det blir også mulig å se hvilken gate flyet går fra, hvilket sete man har om bord, og man sjekker lett hvor mange EuroBonus-poeng man til enhver tid innehar.

- Alle reisende blir stadig mere orientert mot digitale løsninger, og SAS har ambisjon om å være i forkant av denne utviklingen. Vår app er lastet ned av flere enn 1,3 millioner brukere, og vi ser at bruken av ​​våre selvbetjeningsløsninger før, under og etter reisen er konstant stigende, sier Eivind Roald, konserndirektør for den kommersielle virksomheten i SAS.

SAS-appen er tilgjengelig i App Store, Google Play og Windows Phone Store. Med appen kan reisende med SAS for eksempel bestille flybillett, foreta check-in og se været på reisedestinasjonen.

1. mars utvidet SAS tilbudet på digitale aviser i appen, og lanserte et samarbeid med Readly som gir tilgang til et stort antall internasjonale magasiner. SAS er kåret som vinder i kategorien "Best Mobile App" av Business Travel Awards.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
SAS’ pressevakt: 64 81 88 00

Scandinavian Airlines carries more than 28 million passengers annually and is Scandinavia’s leading airline with close to 1000 daily flights to 127 destinations in 36 countries in Scandinavia, Europe, the U.S. and Asia. SAS is a member of Star Alliance™ and can together with 26 partners offer more than 18,500 daily flights to 1,316 destinations around the world in over 193 countries. For more information, visit www.flysas.com