SAS er et av verdens beste flyselskaper ifølge Condé Nast Traveler

I over 30 år har reisemagasinet Condé Nast Traveler bedt sine lesere om å utpeke verdens beste destinasjonerhotell og flyselskaper i konkurransen Readers Choice Awards. I år er SAS med  den attraktive listen over verdens 20 beste flyselskaper.

Condé Nast Travelers er godt ansett i bransjendels fordi dette reisemagasinet holder  høy kvalitetog takket være det store antall reisende som stemmer hvert åri år 429 000 personer

- Det finnes flere hundre kommersielle flyselskaper i verden. Da er det en stor ære å bli  rangert som det 16. beste i verden. Det viser at våre satsinger har vært riktige, men fremfor alt at våre flere tusen medarbeidere har gjort et fantastisk fint arbeid. Dette er deres pris, sier Karl Sandlund, Executive Vice President Commercial i SAS.

SAS har alltid arbeidet med bærekraft og med reiseopplevelsen. De siste lanseringene er nye fly, lettere interiørermatkonseptet New Nordic med sesongtilpassede og lokalt produserte råvarerog raskere WiFi ombord  kortdistanserutene.

SAS er Nordens største børsnoterte fly- og reisekonsern og tilbyr flyreiser med utgangspunkt fra Nord-Europa. Scandinavian Airlines flyr internt i Skandinavia og til og fra destinasjoner i Europa, Nord-Amerika og Asia. SAS er medlem og en av grunnleggerne av verdens største flyallianse – Star Alliance – og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300 reisemål i 192 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

• Knut Morten Johansen

Head of Media Relations Norway