SAS forenkler kundetilbudet og setter ned prisen på ekstrabagasje

Minst ett kolli bagasje er alltid inkludert i billetten på reiser med SAS. Nå reduseres prisene på all bagasje du har med i tillegg, samt at prismodell og regler på spesialbagasje forenkles betydelig.

Den markante prisnedgangen gjelder ved kjøp på internett eller flyplassenes automater for alle typer bagasje med maksimalvekt på 23 kg.

- Vi gjør flyreisen billigere og enklere for de som reiser med ekstra bagasje, sier produktsjef i SAS, Snorre Andresen

Betydelig forenkling på spesialbagasje

Forenklingen inkluderer også alle typer spesialbagasje som for eksempel ski, golfutstyr, sykkel, fiskeutstyr og musikkinstrumenter. Maksimalvekten på 23 kg er det eneste som vil være gjeldende (32 kg på Business Class), så fremt den fysiske plassen i flytypen tillater det.

- Vi har lyttet til våre kunders ønsker, og kan med glede nå tilby det som trolig er flybransjens enkleste prismodell for alle typer bagasje, sier Snorre Andresen. Selv et stort surfebrett kan nå inngå i passasjerens fribagasje på reiser med SAS, sier han.

SAS frakter mange millioner kolli bagasje hvert år, og av dem som har behov for ekstra bagasje er det ski, golfutstyr, sykler og ekstra kofferter som er det mest vanlige.

Nye reduserte priser selvbetjening (NOK):

Ny pris Rabatt
Innenlands 199,- 41 %
Europa 399,- 27 %
USA / Asia 599,- 30 %

Fakta:

• SAS forenkler tilbudet for ekstra bagasje og fjerner begrensninger
  • Reduserer prisene ved kjøp online eller i automat
  • Spesialbagasje kan inngå som inkludet kolli
  • Alltid 1 kolli (23 kg) inkludert med SAS
  • EuroBonus Diamant-, Gullmedlemmer: To kolli ekstra fribagasje inkludert i billetten.
  • EuroBonus Sølvmedlemmer: Ett kolli ekstra fribagasje inkludert i billetten
  • For bagasje som krever manuell håndtering (dyr og våpen) gjelder egne betingelser

For ytterligere informasjon, kontakt:
Tormod Sandstø

Pressekontakt SAS
E-post: tormod.sandsto@sas.no

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.