SAS forenkler reisen – introduserer SAS Go og SAS Plus

SAS lanserer et helt nytt servicekonsept som erstatter de gamle serviceklassene med to helt nye alternativer – SAS Go for dem som vil ha mye og SAS Plus for dem som vil ha mer. Konseptet er utviklet i samarbeid med våre kunder og møter etterspørselen etter enklere og mer effektive reiser for både privat- og forretningsreisende.

I november sist år lanserte vi en ny offensiv plan, 4Excellence Next Generation (4XNG), for å sikre SAS’ framtid som et konkurransedyktig selskap for våre kunder. Selskapet forandres nå gjennomgripende med nye kollektivavtaler med våre flyvende medarbeidere, sentralisering og redusering av den administrative organisasjonen, samt outsourcing og frasalg av virksomheter. Planen innebærer også en fornying og utvikling av vårt kundetilbud.

SAS introduserer to helt nye servicekonsept i Skandinavia og Europa. SAS Go for kundene som vil ha mye, og SAS Plus for dem som vil ha mer. Det nye konseptet er utviklet i tett samarbeid med kundene og innebærer også et nytt servicekonsept om bord.

- Vi vil forenkle våre kunders reise. Som en del av det introduserer vi SAS Go og SAS Plus. For SAS betyr enkelhet at det du trenger er inkludert. Under utviklingen av det nye konseptet har vi tatt utgangspunkt i våre kunders behov framfor hva som er bransjestandard, sier Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS.

I SAS Go inngår alltid én innsjekket kolli uten avgift, kaffe eller te ombord, samt flere tidsbesparende tjenester som innsjekk på mobil. I SAS Plus er to kolli inkludert, SAS Fast Track, adgang til lounge, mat og drikke om bord og dobbelt med EuroBonus-poeng, i tillegg til fordelene som SAS Go tilbyr.

Dette innebærer også et helt nytt servicekonsept ombord, der den tradisjonelle flymaten erstattes med en Café med nye valgmuligheter som tilbys samtlige kunder ombord.

SAS Go og SAS Plus introduseres i juni.
Les mer: www.sas.no/Alt-om-reisen/Ombord/nyesas

For ytterligere informasjon, kontakt:

Tormod Sandstø
Pressekontakt SAS

Telefon: +47 95718586
E-post: tormod.sandsto@sas.no

SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige avganger til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er medlem av Star Alliance™ og kan sammen med 26 partnere tilby over 1100 reisemål verden over i 190 land. For mer informasjon, besøk www.sas.no

facebook.com/SAS og twitter.com/SAS

Tags:

SAS

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, flyr 30 millioner reisende i året til, fra og i Skandinavia. Vi knytter sammen våre tre knutepunkter – Oslo, København og Stockholm – med over 125 reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraftige verdier, vil SAS ta et globalt lederskap for en mer bærekraftig luftfart. Vi skal redusere de totale CO2-utslippene med 25 prosent innen 2025, blant annet ved å benytte mer fornybart drivstoff og investere i den mest moderne flåten i Europa. I tillegg til flyselskapet tilbyr SAS tjenester innen ground handling, teknisk vedlikehold og flyfrakt. SAS er en av grunnleggerne av Star Alliance™ og kan sammen med våre partnere tilby nesten 19 000 daglige flyvninger til over 1300 reisemål over hele verden.